به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاعرسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، صبح روز پنجشنبه، 9 مهرماه کارگاه «روششناسی تبلیغ از دیدگاه علامه طباطبایی»، با حضور 45 نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه، برگزار شد.
اقدامات برگزاری این کارگاه آموزشی به همت دانشکده تبلیغ و ارتباطات دانشگاه رادن فتح سوماترای جنوبی و با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در کشور اندونزی، صورت گرفت.
مرتضی سفینالدین، دبیرکل سازمان اهل بیت (ع) اندونزی (ABI) استاد این کارگاه بود که در خصوص شخصیت علامه طباطبایی سخنرانی کرد.
وی، با تلاوت آیه 104 سوره مبارکه آلعمران، آیه 32 سوره فصلت و آیه 125 سوره نحل، به بیان هدف از تبلیغ پرداخت و گفت: نخستین هدف از تبلیغ اصلاح نفس است. یک شخصیت خوب شرط ایجاد جامعه خوب است.
سفینالدین افزود: دوم اصلاح جامعه است که جامعه خوب شرط ایجاد یک تمدن خوب است و سوم بنای یک تمدن که یک تمدن قوی بهترین مکان برای به دنیا آمدن یک شخصیت خوب است و در نهایت بازگشت به خدای متعال که شخصیتها، جامعه و تمدن به او باز خواهند گشت.
وی روش و چالشهای تبلیغ را به سه بخش حکمت، آموزش و تربیت درست و جدال عنوان کرد و گفت: از جمله چالشها در راه تبلیغ، ممانعت ستمگران، ضعف در معرفت و اختلال در جامعه است.
سفینالدین، خاطرنشان کرد: تبلیغ (دعوت) وظیفه پیامبران است. تبلیغ ما باید در ادامه و در مسیر تبلیغ پیامبران باشد؛ لذا تبلیغ فردی باید از زمان بلوغ شروع شود و تبلیغ جامعه زمانی شروع میشود که بتوان از مبلغ تقلید کرد.