صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۵۳۵۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
گفت‌وگو با سه خردسال حافظ قرآن؛

کانون خبرنگاران نبأ: وقتی از زهرای سه ساله پرسیدیم به نظرت حافظ کل قرآن می‌شوی یا نه؟ گفت اگر غذا بخورم حافظ کل قرآن می‌شوم چون برای حفظ کل قرآن، خودم نیز باید بزرگ بشوم، کاش ما بزرگترها نیز همین صفا و خلوص را داشتیم، چقدر خوردیم و بندگی نکردیم؟ چقدر بزرگ شدیم و از قرآن دور شدیم؟


به خانه‌ای رفتیم که سه حافظ کوچک؛ سه‌ونیم ساله، شش ساله و 12 ساله در آن بودند، کودکانی که چهره‌هایشان در آن شب تاریک همچون ماه می‌درخشید؛ این فرشتگان زمینی فرزندان خانواده‌ای هستند که در راه حفظ قرآن، امورات زمینی روزمره ما را رها کرده و خود را وقف آیات نورانی قرآن کرده‌اند.



به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، در نزدیکی پارک شهر، خانه‌ای از جنس نور است، خانه‌ای که در آن سحرها والدین با کودکانشان تمرین حفظ قرآن می‌کنند و بعد کودکان به مدرسه می‌روند و پس از مدرسه و پایان تکالیف آن نیز این تمرینات ادامه دارد؛ اهالی این خانه با کامپیوتر آشنایی کامل داشتند اما آن را از وسایل خانه حذف کرده بودند، آنان نیز بدشان نمی‌آمد دید و بازدیدشان زیاد باشد اما لذت دید و بازدید قرآن برایشان شیرین‌تر بود.



علی بختیاری؛ حافظ 12 ساله



فرزند اول این خانواده قرآنی علی بختیاری است، او در 9 سالگی حافظ کل قرآن شده است و کل قرآن را تنها در یک سال حفظ شده است هرچند به قول خودش از چهار سالگی با نور قرآن مأنوس بوده است و ما چه دانیم که انس با نور قرآن یعنی چه؟ با همین انس است که کودکی رتبه اول آزمون وزارت ارشاد و رتبه اول اوقاف را به دست می‌آورد.





این حافظ 12 ساله، حکایات نهج‌البلاغه را نیز حفظ است و خودش می‌گوید به دلیل شیطنت کودکی در کلاس جامعة‌القرآن، استاد به او و دوستانش به عنوان جریمه، حفظ 10 حکمت از نهج‌البلاغه را تکلیف می‌کند و علی پس از انجام این تکلیف، مجذوب حکایات نهج‌البلاغه می‌شود و 360 حکمت را به طور کامل حفظ می‌کند، گویی او هروقت نوری می‌بیند دلش تمنای ثبت نقشی از آن را می‌کند.



شاید این تصور به ذهن متبادر شود که در این عصر توقعات و تجملات دنیوی، علی بختیاری نیز با هدایای سنگین میل به حفظ قرآن پیدا کرده است اما خودش می‌گوید جایزه‌ای که از این بابت دریافت می‌کرد در حد یک پاک‌کن بوده است و با همان نیز شوق پیدا کرده است چراکه نفس جایزه گرفتن به او انگیزه داده و سنگینی جایزه برایش مهم نبوده است.



این حافظ کل، حفظ قرآن در کودکی را نه تنها مشکلی برای آموختن دروس مدرسه‌اش نمی‌داند بلکه می‌گوید حفظ قرآن حافظه‌اش را تقویت کرده است و در دروس مدرسه از دیگران موفق‌تر بوده است.



http://static.iqna.ir/1/editor/201511/%D8%B9%D9%84%DB%8C%20%D8%A8%D8%AE%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C.flv



 



فاطمه و زهرا بختیاری؛ حافظان شش و سه‌ونیم ساله



در این خانه دو دختر بچه نیز به حفظ قرآن مشغول هستند، فاطمه بختیاری حافظ شش ساله قرآن است که به لطف خدا و زحمات مادرش 21 جزء از قرآن را حفظ است، او در الحافظون رتبه اول را آورده است و آرزویش این است که در آینده معلم قرآن شود و به کوچکترها آموزش قرآن بدهد.



http://static.iqna.ir/1/editor/201511/%D9%81%D8%A7%D8%B7%D9%85%D9%87%20%D8%A8%D8%AE%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C.flv



اما کوچکترین فرشته این خانه، دختر معصومی به نام زهرا است که سه سال و نیم سن دارد، زهرا بختیاری نیز از حافظان قرآن است که استادان قرآن به او می‌گویند تو حافظ مخفی هستی چون او با اینکه سوره‌های بسیاری را حفظ است اما به دلیل سن کم نمی‌داند که در مسابقات حفظ قرآن نباید وقتی کسی مکث می‌کند ادامه سوره را بخواند و خیلی روان شروع به خواندن ادامه سوره می‌کند، لذا اساتید با توجه به سن کمش به او لقب حافظ مخفی را داده‌اند.





وقتی از حافظ مخفی پرسیدیم خدا را چند تا دوست داری؟ همه 10 انگشتش را بالا آورد، کاش ما نیز خدا را با تمام وجودمان خدا را دوست داشتیم، وقتی از او پرسیدیم به نظرت حافظ کل قرآن می‌شوی یا نه؟ گفت اگر غذا بخورم حافظ کل قرآن می‌شوم چون برای حفظ کل قرآن، خودم نیز باید بزرگ بشوم، کاش ما بزرگترها نیز همین صفا و خلوص را داشتیم، چقدر خوردیم و بندگی نکردیم؟ چقدر بزرگ شدیم و از قرآن دور شدیم؟





وقتی از این طفل معصوم خواستیم تا با زبان پاکش برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) دعا کند گفت: «ان‌شاءالله امام زمان بیاید ما را برساند» راست گفت، امام زمان (عج) جای خاصی نباید بیاید چون آن حضرت الان نیز در جای درستش قرار دارد، ما غافلان باید خودمان را به آن حضرت برسانیم ...



http://static.iqna.ir/1/editor/201511/%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7%20%D8%A8%D8%AE%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C.flv



گزارش تصویری این گفت‌وگو را در اینجا و تیزر حافظ سه‌ونیم ساله را در اینجا ببینید.



شهریار شریعت

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲
حمیدرضا
|
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
آفرین دعا کن من عاقبت به خیر بشوم
بختیاری
|
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
با تشکر از همه قرآنیان عزیز . التماس دعا در این راه خانوده مارا بسیار دعا کنید . مسیر پر خطر است و شیطان قوی . در نمازهایتان ما را فراموش نکنید . یا علی مدد در پناه قرآن باشید
حامد
|
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
لذت بردیم
حامد
|
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
لذت بردیم
علی
|
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
چقدرزیباودست داشتنی است انشاالله خداوندحفظشان کند
سعید احمدی جزنی
|
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
درود بر والدین این فرشتگان که عزیزانی اینچنین تربیت کرده اند.
حمید
|
|
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
عالی بود
واقعا ممنونم
امیر
|
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
بسیار زیبا تشکر
رهگذر
|
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
ماشاالله