صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۰۶۵۲۱
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

گروه بین‌الملل: در حالی که رهبران مسلمانان آمریکا حمله تروریستی روز یکشنبه به یک کلوب شبانه در ایالت فلوریدا را به شدت محکوم کرده‌اند، ‌این حادثه‌ بهانه‌ای تازه‌ برای تشدید اسلام‌هراسی به دست گروه‌ها و افراد اسلام‌ستیز در این کشور داده است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)‌،‌ صبح روز یکشنبه، 23 خرداد فردی به نام «عمر متین» با ورود به یک کلوپ شبانه همجنس‌گرایان در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا به افراد حاضر در آنجا تیراندازی کرد که در نتیجه آن دستکم 50 نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.

وی در جریان حمله با شماره 911 که در آمریکا برای درخواست کمک در موارد اضطراری استفاده می‌شود، تماس گرفت و خود را عضو گروه داعش معرفی کرد.

ساعاتی بعد هم گروه تکفیری ـ تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و در حساب توئیتر خود عکس متین را که گفته می‌شود یک شهروند آمریکایی افغانی‌تبار است، منتشر کرد.

بلافاصله بعد از وقوع این حادثه تروریستی،‌ رهبران مسلمانان در آمریکا با حضور در برنامه‌های خبری و یا انتشار بیانیه این حمله را به شدت محکوم و بار دیگر بر تعارض این گونه اقدامات با آموزه‌های اسلام تاکید کردند.

«نهاد عواد»، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی این اقدام را جنایتی ناشی از گمراهی توصیف کرد و گفت:‌ ما این حمله سبوعانه را به شدت محکوم می‌کنیم. جامعه مسلمانان آمریکا مثل سایر مردم از هر فرد یا گروهی که چنین جنایت وحشیانه‌ای را قابل توجیه می‌داند، اظهار برائت می‌کند.

وی همچنین با رد ادعای داعش مبنی بر اسلامی بودن این گروه گفت: ‌آن‌ها هیچگاه به این دین زیبا تعلق نداشته‌اند. البته آن‌ها چنین ادعایی دارند اما 1.7 میلیارد مسلمان جهان تفسیر این گروه از دین اسلام و اقدامات خشونت‌بار آن‌ را رد می‌کنند.

رضوان جاکا،‌ مدیر اجرایی جامعه مسلمانان دالاس نیز با محکوم کردن حمله تروریستی اورلاندو،‌ تاکید کرد: این واقعه نباید به بهانه‌ای برای حمله به مسلمانان و تخریب وجهه آنان تبدیل شود،‌ چرا که اسلام، تروریسم و افراطگرایی را به طور مطلق رد و محکوم می‌کند.

با این حال دونالد ترامپ، کاندیدای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا به سرعت به این حمله واکنش نشان داد و آن را دلیلی بر درستی نظرش در مورد ضرورت جلوگیری از ورود مسلمانان به ایالات متحده دانست.

وی با بیان این ادعا که در مورد «تروریسم افراطگرای اسلام‌گرا» حق با او بوده،‌ از اوباما،‌ رئیس‌جمهور آمریکا نیز خواست از این اصطلاح استفاده کند و یا استعفا دهد.

در حالی که اظهارات و اقدامات اسلام‌ستیزانه ترامپ و سایر سیاستمداران آمریکا و نیز تلاش‌های رسانه‌ها در این زمینه تا همین حالا هم به گسترش بی‌سابقه اسلام‌هراسی در این کشور منجر شده، به نظر می‌رسد سوء استفاده از حادثه ‌اورلاندو می‌تواند بیش از پیش به موج اسلام‌هراسی و حملات اسلام‌ستیزانه در آمریکا و سایر کشورهای غربی دامن بزند.