صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۶۳۰۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
بحرالعوم خبر داد:

گروه مسابقات: در سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور 31 داور به امر قضاوت مسابقات می‌پردازند.

محمدمهدی بحرالعلوم، دبیر سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به معرفی هیئت داوران این دوره از جشنواره، گفت: در جشنواره امسال تلاش شده است تا اساتید ممتاز داوری در بخش‌های مختلف و از استان‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اضافه شدن بخش اساتید به جشنواره امسال، افزود: در تمامی رشته‌های بخش آوایی شاهد حضور تیم داوری 31 نفره‌ای هستیم. این داوران در رشته‌های حفظ قرآن کریم، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، دعاخوانی و تواشیح به قضاوت مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و دو گروه دانشجویان و اساتید می‌پردازند.

دبیر سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور همچنین خاطرنشان کرد: «محمدرضا ستوده‌نیا» رئیس هیات داوران و مسئول رسیدگی به اعتراضات حوزه تجوید آقایان، «یوسف افراش» ناظر اول و مسئول رسیدگی به اعتراضات حوزه صوت و لحن آقایان و «محمدمهدی بحرالعلوم» نیز ناظر دوم و مسئول رسیدگی به اعتراضات حوزه صحت حفظ و وقف و ابتداء آقایان و بانوان در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به معرفی اسامی داوران گروه اساتید اشاره و تصریح کرد: در این گروه شاهد داوری پنج نفر از اساتید داوری کشور هستیم. بر همین اساس «احمد ابوالقاسمی» در بخش صوت، «غلامرضا شاه‌میوه» در بخش لحن، «علی‌اکبر حشمتی» در بخش تجوید، حسن حکیم‌باشی و در بخش وقف و ابتدا «محمدمهدی بحرالعلوم» داوری بخش اساتید را برعهده دارند. همچنین در این بخش مسئولیت هیئت داوران بر عهده «غلامرضا شاه‌میوه» گذاشته شده است.

بحرالعلوم اظهار کرد: در بخش دانشجویان و در گروه آقایان نیز شش داور برای بخش حفظ در نظر گرفته شده است که «جواد رجایی» در بخش تجوید، «سعید رحمانی» در بخش وقف و ابتدا، «محمود لطفی‌نیا» در بخش صوت، «مهدی دغاغله» در بخش لحن، «امیر آقایی» در بخش صحت حفظ و «معتز آقایی» به عنوان هادی حفاظ معرفی شده است. همچنین مسئولیت این گروه را «امیر آقایی» برعهده دارد. 

دبیر سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان در ادامه به حضور شش داور در بخش دعاخوانی و تواشیح اشاره و اذعان کرد: «صالح اطهری‌فرد»، در بخش صوت، «محسن یاراحمدی» در بخش لحن، «احمد لیایی» مسئول هماهنگی و حسن اجرای تواشیح و آداب و شرایط اذان، «سیدعباس میردامادی» در بخش لحن و اصول اجرای دعاخوانی، «حسینعلی شریف» در بخش تجوید اذان و دعاخوانی و «احمد زرنگار» در بخش متن واداء تواشیح و وقف و ابتداء دعاخوانی معرفی شده است. همچنین مسئولیت این بخش از هیئت داوران بر عهده «احمد زرنگار» گذاشته شده است. 

وی در ادامه گفت‌وگوی خود با ایکنا به معرفی داوران بخش بانوان پرداخت و گفت: در این بخش 10 داور در رشته حفظ قرآن کریم و در آیتم‌های مختلف به داوری می‌پردازند. «فرخنده کریم‌زاده» در بخش صوت، «زینب آقایی» در بخش لحن، «زهره صالحی» در بخش تجوید، «فاطمه یگانگی» در بخش وقف و ابتدا، «الهام ماندگار (منگلی)» در بخش هادی حفاظ و «غصون مسلمی» در بخش صحت حفظ به داوری مسابقات می‌پردازند. این داوران در رشته‌های حفظ به داوری مسابقات می‌پردازند.

بحرالعلوم اظهار کرد:‌ همچنین در رشته‌های تحقیق، ترتیل، دعاخوانی اساتید و دانشجویان و در گروه بانوان نیز «اعظم الوندی»، «ناهید سلطانی»، «مرجانه نیاورانی» و «شهناز عابدینی» به ترتیب در بخش‌های صوت، لحن، تجوید و وقف و ابتداء مسابقات را داوری می‌کنند.

دبیر سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان در پایان اظهار کرد: مسئول هیأت داوران و ناظر تیم قرائت و مسئول رسیدگی به اعتراضات حوزه صوت و لحن بانوان نیز بر عهده «راضیه جمالی» گذاشته شده و مسئول هیأت داوران و ناظر تیم حفظ و مسئول رسیدگی به اعتراضات حوزه تجوید بانوان نیز بر «معصومه عباسی نظری» است.