صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۶۶۲۴۴
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

گروه جلسات و محافل: بی‌آزار تهرانی ضمن بیان اینکه گام اول بهره بردن از قرآن کریم، تلاوت آن است، گفت: انس با قرآن، یک هدف غایی دارد. به تعبیر اهل علم، یک شرط لازم وجود دارد و یک شرط مکفی. شرط لازم، تلاوت قرآن است اما شرط کافی آن است که ما مدیون قرآن نباشیم. ممکن است انسان رهین با قرآن باشد ولی مدیون قرآن شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محفل انس با قرآن کریم، چهارشنبه اول آذر ماه پس از نماز مغرب و عشاء به همت سازمان اتکا در سالن شیخ مفید آستان عبدالعظیم(ع) با حضور احمد ابوالقاسمی و مهدی غلام‌‍نژاد از قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان برگزار شد.

در این محفل قرآنی که با اجرای مهدی صفری و ارائه محفوظات توسط علی فیضی، حافظ کل قرآن کریم و نهج البلاغه همراه بود، حجت الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی به سخنرانی پرداخت.

در ابتدای این مراسم، سیدمحسن مدنی، قاری ممتاز کشورمان و مدیر دارالقرآن سازمان اتکا دقایقی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و مورد تشویق حاضرین در جلسه قرار گرفت. در ادامه حجت الاسلام میرنصراللهی، مدیر عقیدتی سازمان اتکا در استان تهران دقایقی درباره طعم دینداری در همین دنیا و اهمیت و جایگاه انس باقرآن کریم در خانواده ها سخنرانی کرد.

سپس احمد ابوالقاسمی، قاری بین المللی کشورمان که سرماخوردگی سفر اربعین هنوز در صوتش وجود داشت، دقایقی درباره دینداری و راسخ شدن در اعتقادات با استناد به آیات قرآن کریم سخن گفت.

 وی با اشاره به اینکه موفقیت به اینکه انسان پول بیشتری داشته باشید، نیست، تصریح کرد: موفقیت به اینست که انسان به درجه رضا برسد و خدا از انسان راضی باشد. بهترین مبلغ دینی ما در این زمانه، کسی است که بتواند طعم دیندار بودن را به جوانان بچشاند. کسانی که اهل دین و نمازند، نتیجه عملشان را در همین دنیا می‌بینند. از جمله مواردی که واقعا طعم زندگی را عوض می‌کند، آشنایی و تعمق در قرآن کریم است.

ابوالقاسمی در پایان صحبت هایش با اشاره به سفرهای متعددش به کشورهای مختلف و میزان محفوظات دیگر کشورهای اسلامی از قرآن کریم، تاکید کرد: در کشور جمهوری اسلامی ایران، اکثر مردم کمتر از یک صفحه قرآن حفظ هستند. برای رفع این نقص، همت کنید و روزی یک صفحه قرآن تلاوت کنید. سپس دقایق کوتاهی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام احسان بی‌آزارتهرانی سخنرانی کرد. وی در ابتدا گفت: گام اول حظ و بهره بردن از قرآن کریم، تلاوت قرآن کریم است. انس با قرآن، یک هدف غایی دارد. به تعبیر اهل علم، یک شرط لازم وجود دارد و یک شرط مکفی. شرط لازم، تلاوت قرآن است اما شرط کافی آنست که ما مدیون قرآن نباشیم. ممکن است انسان رهین با قرآن باشد ولی مدیون قرآن شود.

سپس بی آزار تهرانی به حدیث شریفی از مولی الکونین(ع) اشاره و بیان کرد: به تعبیر وجود نازنین سیدالشهداء(ع) که فرمودند: «کتاب الله علی اربعه دعائم: علی العبارات و الاشارات و اللطائف و الحقائق. و اما العبارات للعوام، و  اما الاشارات للخواص، و اما اللطائف للاولیاء و اما الحقائق للائمه و الانبیاء» کتاب خدا استوار بر 4 ستون است.  عبارات، همین انس با کتاب خداست به صورت ترتیل. حداقل چیزی که به ما توصیه شده است، 50 آیه تلاوت روزانه سفارش شده است. همه می‌توانند از قرآن کریم بهره ببرند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: این کتاب صامت، یک آیینه و مرآت پیاده شده دارد که ائمه معصومین(ع) هستند. اگر می‌خواهیم اهل بیت را در ساحت ملکوت ببینیم، قرآن می‌شود و اگر می‌خواهیم قرآن را در زمین و پیاده شده ببینیم، می‌شود اهل بیت(ع).

 در ادامه این مراسم، گروه همخوانی نجم اثاقب و علی فیضی به اجرای برنامه های خود پرداختند.

در پایان مراسم به فعالان قرآنی و نفرات برتر مسابقات قرآن سازمان اتکا جوایز نفیسی اهدا شد. همچنین به قید قرعه به 4 نفر از حاضرین در این محفل باشکوه، جایزه نقدی داده شد. سپس مهمانان سرسفره دارالضیافه سیدالکریم(ع) پذیرایی شدند.

در ادامه تلاوت و سخنرانی این مراسم ارائه می‌گردد.

حجت الاسلام بی آزار‌تهرانی

دریافت

مهدی غلام نژاد

دریافت

گروه نجم الثاقب