صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۸۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
مرتضوی خبر داد:

گروه ادب ــ مدیر اداره تصحیح معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم از صدور مجوز چاپ قرآن با ترجمه‌های جدید در سال جاری خبر داد.

عزیزالله مرتضوی، مدیر اداره تصحیح معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ درباره آمار چاپ قرآن در تیرماه سال جاری گفت: طی ماه گذشته ۱۲ مجوز چاپ قرآن با شمارگان ۷۰ هزار و ۳۰۰ جلد از سوی سازمان دارالقرآن به ناشران صادر شده است که از این تعداد ۸ مجوز با شمارگان ۵۸ هزار و ۵۰۰ جلد برای قرآن‌های کلی و ۴ مجوز جزئی با شمارگان ۱۱ هزار و ۸۰۰ جلد است.
وی با اشاره به تعداد مجوز نشر قرآن افزود: سازمان دارالقرآن در این زمینه نیز ۹ مجوز نشر قرآن با شمارگان ۱۳۹ هزار جلد را صادر کرده که از این تعداد ۶ مجوز نشر با شمارگان ۲۹ هزار جلد مربوط به نشر کلی است ۳ مجوز با شمارگان ۱۱۰ هزار جلد شامل نشر جزئی قرآن می‌شود.
مرتضوی در ادامه به تعداد اجزای تصحیح شده قرآن اشاره و بیان کرد: در مدت یادشده، ۴۱۶ جزء از قرآن از سوی مصححان کارآموز و مجرب سازمان دارالقرآن تصحیح شده است.
مدیر اداره تصحیح معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن‌الکریم در ادامه از انتشار سه ترجمه جدید قرآن خبر داد و گفت: در سال جاری سه مجوز چاپ قرآن با ترجمه حجت الاسلام والمسلمین علی ملکی، عباس دوزدوزانی و عبدالعزیز سلیمی به زبان فارسی صادر شده است که ترجمه علی ملکی با عنوان «ترجمه خواندنی قرآن» ویژه جوانان است، ترجمه مرحوم دوزدوزانی نیز به صورت منظوم بوده و ترجمه سلیمی نیز به زبان فارسی برای اهل سنت است.
انتهای پیام