صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۴۶۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹

گروه اجتماعی- رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: نقطه انحراف حکومت اسلامی بعد از پیامبر با برتری طلبی برخی از اصحاب رسول‌الله بود.


به گزارش ایکنا از مازندران سید علیرضا ادیانی رئیس عقیدتی سیاسی ناجا امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مازندران که در حسینیه آیت‌الله خامنه‌ای ساری برگزار شد، با بیان اینکه حکومت‌ها در قرآن به دو دسته طاغوت و الهی تقسیم می‌شود، گفت: همه آیات قرآن کریم را می توان در دو جریان ولایت الهی و ولایت طاغوت تقسیم‌بندی کرد.
وی با بیان اینکه ابلیس به جهت قبول نداشتن ربوبیت الهی طرد شد، افزود: زعامت و امامت بزرگترین مسئله پیامبر اسلام(ص) بود و انجام این مهم را به غیر خودش موکول نکرد و در واقعه غدیر این رسالت خود را انجام داد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با بیان اینکه بزرگترین میراث پیامبر حکومت دینی است و نیروی انتظامی از بزرگترین میراث پیامبر که حکومت اسلامی است محافظت می‌کند، تصریح کرد: رابطه امت با امامت را بطه تبعیت است نه اطاعت، چرا که در اطاعت شخص مطیع، مصلحت امر را درک می‌کند اما در تبعیت اینطور نیست و شخص تابع ممکن است مصلحت خود را درک نکند.
وی با بیان اینکه حکومت طاغوت منفورترین حکومت نزد خدا است، افزود: یکی از محورهای اصلی دشمن تضعیف و حذف حکومت اسلامی است و یکی از مقاصد تحریم اقتصادی دشمنان، فاصله گرفتن مردم از نظام هدف‌گذاری شده است.
ادیانی با تاکید بر مطالعه کتاب انسان 250 ساله مقام معظم رهبری، عنوان کرد: توزیع عادلانه ثروت عمومی جامعه سیره پیامبر بود و در نزد پیامبر فرد سیاه پوستی همچون بلال که از طبقه ضعیف بود بر خیلی از افراد و اشراف به خاطر تقوا و پرهیزکاری‌اش برتر بود.
وی با بیان اینکه نقطه انحراف حکومت اسلامی بعد از پیامبر با برتری طلبی برخی از اصحاب رسول‌الله بود، افزود: عده‌‌ای در جمهوری اسلامی که با رانت خواری به مال و منالی رسیدند به دنبال این هستند که این نظام را تبدیل به سلطنت کنند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: نیروی انتظامی هوشیار، دارای بصیرت و روحیه انقلابی است و فرایند فعالیت‌های آن اسلامی و برخورد پلیس حکیمانه است و مردم از عملکردشان رضایت دارند.
وی افزود: روئسای عقیدتی در نیروی انتظامی باید سطح زندگی خود را با مردم گره بزنند و مانند متوسط مردم زندگی کنند.
در انتهای این برنامه ضمن تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام نوری، حجت الاسلام رضایی به عنوان رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مازندران معرفی شد.
انتهای خبر