صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۲۵۲۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

گروه معارف - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به لزوم را‌ه‌‌اندازی لابراتوارهای زبان انگلیسی و عربی، افزود: کتابت به زبان عربی ضروری است که لازمه این کار تسلط طلاب به این زبان است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک در گردهمایی مدیران و معاونان حوزه‌های علمیه استان مرکزی که در مدرسه المهدی(عج) برگزار شد، گفت: حوزه‌های علمیه از نظر کمی و کیفی به تراز‌های اصلی توجه کنند. طلبه‌هایی همچون امام راحل، آیت‌الله سیستانی، آیت‌الله بروجردی، علامه طباطبایی و دیگر علما با شرایط سخت طلبگی تحصیل کرده و به مدارج عالی رسیدند و امروز پس از گذشت ۱۰۰ سال منشأ خیر و برکت هستند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای اهداف بلندمدت داشته باشید. برای اهداف در بخش‌ها و زمینه‌های مختلف برنامه و طرح داشته باشید. نباید اجازه دهید فرصت‌ها از دست برود.
به گفته امام جمعه اراک باید حوزه علمیه خواهران و برادران استان از نظر علمی، عملی، اخلاقی، تربیتی، معرفتی و بصیرتی در سطح تراز قابل قبول اهل‌بیت(ع) قرار گیرد. شهیدان اثرات قلم علما هستند. قلم امام راحل، رهبری باعث شد تا جوانان با اخلاص در میدان نبرد در حوزه‌های مختلف قرار گیرند و به شهادت رسند‌.
وی بیان کرد: با سوءتدبیر نمی‌توان به مقابله سوءتدبیر رفت، برای مقابله با سوء‌تدبیر باید حسن تدبیر داشت. چرا که با اتخاذ تدابیر درست سوء تدبیرها رفع می‌شود. مربیان و اساتید حوزه علمیه در حد الگو و اسوه بودن عمل کنند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه ‌داد: نقش روحانیت و حوزه علمیه در نشر نظم، انظباط، ادب، اخلاق، احترام به والدین و بزرگان بسیار زیاد است و ما وظیفه داریم در این بخش خوب عمل کنیم.
وی تصریح کرد: سعی کنید وظایف خود را برای خدا انجام دهید، نکات آموزشی را فرا گرفته و به همه آموزش دهید. فرهنگ ایثار، فداکاری، جهاد، عمل به معارف دینی در جامعه حاکم شود.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی تأکید کرد: امروز با کمک هم باید در برابر تفکرات جاهلانه دشمنان ایستاد. جامعه روحانیت باید نسبت به همه مباحث اشرافیت داشته باشد تا در مواقع لزوم بتواند از مواضع اسلام دفاع کند لذا درس خواندن را جدی بگیرید.
وی گفت: را‌ه‌‌اندازی لابراتوارهای زبان انگلیسی و عربی لازم است. کتابت به زبان عربی ضروری است که لازمه این کار تسلط شما به این زبان است. با همت بلند شما حوزه‌های علمیه با رویکرد تحول علمی و عملی مواجه شده است.
آیت‌الله کاظم سپاسی آشتیانی، مدیر حوزه علمیه استان همچنین گفت: روحانیون و طلاب جوان در عرصه علمی باید تلاش کنند. هرچه انسان در مسیر علم تلاش کند متوجه می‌شود که ایستادن و توقف در حوزه علمی معنا ندارد.
وی بر لزوم توجه عموم مردم به‌ویژه جامعه روحانیت به قرآن و معانی آن تأکید کرد و افزود: اشتباه خواندن آیات و روایات برای مردم به‌ویژه طلاب توجیه ندارد. به منظور تقویت مفاهیم قرآنی رویکرد حوزه در این بخش متحول شده و اقدامات خوبی در سال تحصیلی جدید تعریف شده است.
آیت‌الله سپاسی ادامه داد: مدارس علمیه از اهمیت بسیاری در تربیت جوانان و نوجوانان برخوردارند. تقویت مدارس زمینه بسیاری از آسیب‌ها در دوران جوانی را می‌کاهد. دشمنان قصد دارند مردم را دین‌زده کنند ما وظیفه داریم جلوی انحرافات دشمن را گرفته و مردم را در اعتقادات دینی ثابت‌قدم نگه داریم. حوزه در کنار مردم بوده و هست. حوزه از دیرباز تاکنون پناهگاه مردم است و نباید اجازه داد دشمنان خلل وارد کنند.
انتهای پیام