صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۶۱۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
آیت‌الله دری نجف‌آبادی تاکید کرد:

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امروز قاریان و حافظان کشور برای تفسیر، تبیین، عمل به قرآن و گسترش این شجره طیبه در کشور و جهان آماده هستند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی صبح امروز 23 مهرماه با حضور در آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش بانوان که به میزبانی استان مرکزی در مجتمع کوه نور اراک برگزارشد، اظهار کرد: در 1400 سال قبل قرآن ناطق بشارت داده است به اصلی که امنیت، عدالت، آزادی و آزادگی، انسانیت و فضیلت بود و امروز پس از گذشت 14 قرن نیز این آثار و برکات قرآن را شاهد هستیم.
وی ادامه داد: امروز بنا بر تاکید مقام معظم رهبری برای تربیت 10 میلیون حافظ باید تلاش کرد، امروز قاریان و حافظان کشور برای تفسیر، تبیین، عمل به قرآن و گسترش این شجره طیبه در کشور و جهان آماده هستند.
امام جمعه اراک افزود: امیدواریم این کلاس قرآنی، کلاس قیامتی باشد. یاد شهدای گرانقدر قرآنی استان و امام راحل را گرامی می‌داریم.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: در سال 1335 هجری قمری در بدترین شرایط جنگ اول و ناامنی فراوان کشور از جمله شخصیت‌هایی مانند حاج آقا نورالدین اراکی ناچار به مهاجرت کشور شد. وی 23 جزء قرآن را به عنوان «القرآن و العقل» تفسیر کرد و با کم‌ترین امکانات این کار را انجام داد و باید این سرمایه بزرگ و کار ارزشمندی را قدر بدانیم و کار گسترده‌تری، تصحیح و چاپ جدیدی در 10 جلد از این کتاب به عنوان یک یادگار بزرگ و با عظمت انجام شود.
وی خاطر‌نشان کرد: امیدواریم در آینده مردان بزرگی مانند نراقی‌ها، امام‌ها، آیت‌الله‌العظمی اراکی‌ها و... در این استان و تمامی استان‌ها بدرخشند و بار عظیم قرآن، معنویت، اخلاق، شهود، حضور، زیارت را در کشور ترویج کنند.
وی بیان کرد: جوانان به جای اینکه در دام دشمنان گرفتار شوند درراه خدمت به قرآن، اسلام و ولایت گام بردارند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط