صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۷۱۴۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
حجت‌الاسلام اکرمی مطرح کرد:

گروه سیاسی ــ عضو جامعه روحانیت با مهم ارزیابی کردن حضور مهمانان کنفرانس وحدت و مشاهده بی‌واسطه واقعیت‌ها و پیشرفت‌های کشورمان و نوع تعاملات اهل سنت و شیعه در ایران گفت: از این منظر خنثی کردن تبلیغات ایران‌هراسانه دشمنان جهان اسلام ارزشمندترین دستاورد این گونه کنفرانس‌هاست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره دستاوردهای برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت و نقش آن در توسعه گفتمان همگرایی و تقریب در جهان اسلام گفت: هفته وحدت و برگزاری این کنفرانس فرصت بسیار مناسبی برای تبیین چهره اسلام ناب محمدی است. در این فرصت می‌توان ابعاد وحدت‌آفرین و اخلاقی اسلام را به جهانیان معرفی کرد و با تکیه بر اشتراکات میان مذاهب گوناگون اسلامی بر صمیمیت و محبت آحاد امت اسلامی افزود.

نقش کنفرانس وحدت در رفع سوء تفاهم‌های ساختگی

وی افزود: نکته دیگر اینکه باید تا حد امکان برای تقویت ارتباطات و کاهش تنش‌ها و اختلافات میان دولت‌های اسلامی گامی به جلو برداشت و وارد فضای گفت‌وگو و تعامل شد. برای این کار مشکل نداریم و اگر مشکلی وجود دارد، از طرف مقابل است و این باعث می‌شود بهانه دست دشمن داده نشود تا از اختلافات میان دولت‌های جهان اسلام سوء استفاده کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: در کنفرانس وحدت امسال نمایندگانی از بیش از 100 کشور حضور دارند. همین حضور افراد و دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی‌رتبه و اندیشمندان و فرهیختگان کشورمان از ایجاد یا تشدید اختلافات جلوگیری می‌کند و بر صمیمت‌ها و مودت‌ها می‌افزاید و سوء تفاهم‌های ساختگی را برطرف می‌کند.

وی تأکید کرد: در واقع، حضور مستقیم این افراد و مشاهده بی‌واسطه واقعیت‌ها و پیشرفت‌های ایران و نوع همزیستی اهل سنت و شیعه در ایران تأثیر بسیار زیادی در تغییر تصورات مهمانان از ایران دارد. لذا بهترین دستاورد این کنفرانس‌ها خنثی کردن تبلیغات ایران‌هراسانه دشمنان جهان اسلام برای ایجاد فاصله میان تشیع و اهل سنت است.

اکرمی ادامه داد: البته تأثیر این مجالس و کنفرانس‌ها در درازمدت نمود می‌یابد و نباید عجله کنیم که نتایج آن به زودی مشخص شود، بلکه اولاً این تأثیرات تدریجی و ثانیاً طولانی خواهد بود. گرچه دستاوردهای امروز وحدت و تقریب در مقایسه با چهل سال قبل غیرقابل مقایسه است و روند طی شده نشانه برجسته شدن و افزایش مقبولیت عمومی این مسئله در جهان اسلام است.

فلسطین ظرفیت وحدت جهانی دارد

حجت‌الاسلام اکرمی درباره ظرفیت مسئله فلسطین در تقویت وحدت امت اسلامی گفت: مسئله فلسطین اعتقادی است. در واقع از نگاه قرآنی به موضوع فلسطین و مسجدالاقصی نگاه می‌کنیم و سرنوشت آن برای ما مهم است. مسجدالاقصی قبله اول مسلمین و محل معراج پیامبر(ص) است و فارغ از اینکه چه کسانی با چه دین و مذهبی در این سرزمین ساکن هستند، هویت فلسطین و مسجحدالاقصی اهمیت دارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: حرف ما این است که عده‌ای با زورگویی و تجاوزگری ساکنان اصلی این سرزمین را آواره کردند و افراد دیگری را از نقاط مختلف جهان به این مکان آوردند و این یک ظلم و جنایت است که نه از نظر اسلامی، بلکه از نظر انسانی و جهانی نیز در فلسطین قابلیتی ایجاد کرده که می‌تواند محور وحدت قرار گیرد، چون بشر ذاتاً با ظلم و جنایت مخالف است و امروز اشغال فلسطین نماد ظلم تاریخی طولانی بر مردم یک کشور است که سال‌هاست از خانه و کاشانه خود بیرون رانده شده‌اند.

وی در پایان اظهار کرد: سنت الهی و آیات قرآن نیز ظلم، تجاوز و اشغالگری را پایدار نمی‌داند و برهمین مبناست که نه فقط جهان اسلام، بلکه همه آزادیخواهان و حق‌طلبان جهان می‌توانند حول این محور گرد هم آیند و از کرامت و حقوق انسان‌ها دفاع کنند.

انتهای پیام