صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۳۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

گروه معارف - مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به اینکه دانشگاه و حوزه همواره مرجع فکری مردم بوده‌اند، افزود: مفهوم وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در هدف و همراهی بین آرمان‌هاست بنابراین نباید با معنای دیگری تعبیر شود.

حجت‌الاسلام جلال سبحانی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه پیش از انقلاب حوزه و دانشگاه که دو قشر تأثیرگذار بین مردم بودند، از هم دور شده بودند، افزود: متأسفانه عوامل رژیم طاغوت در بدبین کردن این دو قشر به یکدیگر تأثیرگذار بوده است.
سبحانی ادامه داد: اشخاصی همچون آیت‌الله مطهری و آیت‌الله مفتح برای وحدت این دو نهاد وارد شدند که ثمرات این اتحاد در دوران انقلاب به خوبی نمایان شد.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدان اظهار کرد: مفهوم وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در هدف و همراهی بین آرمان‌هاست بنابراین نباید با معنای دیگری تعبیر شود.
سبحانی به ثمرات وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دو قشر مرجع فکری مردم هستند بنابراین با وحدت این دو، اتحاد بین مردم شکل می‌گیرد و در پی آن نیز دشمن ناامید خواهد شد و زمینه‌های پیشرفت کشور فراهم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در این زمینه با نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم، افزود: گر چه نشست‌هایی در این حوزه هر ساله برگزار شده است اما دخالت بیگانگان، نبود توقعات واقع بینانه هر دو قشر از یکدیگر و همچنین نبود حسن‌ظن به یکدیگر از عوامل مؤثر در نرسیدن به نقطه مطلوب بوده است.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدان ادامه داد: تحلیل نشدن معنای وحدت حوزه و دانشگاه نیز یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در نرسیدن به نقطه مطلوب بوده است.
سبحانی اظهار کرد: به نظر می‌رسد با گفت‌وگوهای رو‌در‌رو و کاملاً علمی و بیان کردن تمامی موانع و مشکلات حوزه و دانشگاه در یک فضای کاملاً صمیمی به وحدت بیشتر این دو کمک کند.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدان ‌گفت: در این گفت‌وگو‌ها هر دو قشر باید متعهد شوند که به الزامات وحدت پایبند خواهند بود.
انتهای پیام