صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۴۲۰۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

گروه اجتماعی ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم، اخلاص را پایه اخلاق و عرفان اسلامی دانست و گفت: مرحوم آیت‌الله حائری این‌ها را در مرتبه بسیار بالایی داشت.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم و دبیر كل جبهه پایداری انقلاب اسلامی امروز، 29 آذرماه در همایش ملی «آیت اخلاق و حكمت» كه به‌مناسبت بزرگداشت مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی در شیراز برگزار شد، به تبیین ابعاد عرفانی و معرفتی آن عالم ربانی پرداخت و گفت: من 44 سال پیش با آیت‌الله حائری آشنا شدم و از محضر ایشان سال‌ها تلمذ كردم.
وی با یادآوری اشتیاق فراوان طلاب برای كسب فیض و تلمذ در محضر آن عالم ربانی گفت: آیت‌الله حائری با بقیه اساتید متفاوت بود و هیچ‌گاه حضور و غیاب نمی‌كرد اما همیشه كلاس‌های او بسیار شلوغ بود.
آقا تهرانی با تأكید بر اینكه مرحوم آیت‌الله حائری همواره دغدغه تربیت داشت و این كار را به خوبی برای شاگردانش انجام می‌داد،‌ گفت: امروز تربیت چیزی است كه جای آن همیشه در دانشگاه‌ها و مدارس خالی است.
وی با بیان اینكه آن عالم ربانی به شیوه‌های مختلف كار تربیت انجام می‌داد، اخلاص ایشان را یادآور شد و گفت: مرحوم آیت‌الله حائری به جز برای خداوند كاری نمی‌كرد و كاری به حرف‌های مردم نداشت.
این استاد حوزه علمیه با یادآوری اینكه مرحوم آیت‌الله حائری همواره تأكید می‌كرد كه تلاوت قرآن را ترك نكنیم،‌ گفت: تواضع ایشان از خلوصشان بود؛ افراد بسیاری وقتی با ایشان رفت و آمد می‌کردند و مسحور اخلاق و اخلاصشان می‌شدند.
وی با بیان اینكه پایه اخلاق و عرفان اسلامی اخلاص است، گفت: مرحوم آیت‌الله حائری این‌ها را در مرتبه بسیار عالی داشت و برای همین تعبد به دین داشت.
آقا تهرانی با یادآوری اینكه آخرین وصیت مرحوم آیت‌الله حائری این بود كه مسئله ربا برچیده شود، گفت: آن عالم ربانی در مسائل سیاسی هم تعبد داشت و تعصب در كار او نبود به طوری كه اگر كسی یك جلسه با او صحبت می‌كرد می‌توانست نظر او را عوض كند زیرا تعصب نداشت كه دیگران نمی‌فهمند و من می‌فهمم.
انتهای پیام