صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۳۶۸۰
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

گروه اجتماعی - سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: استان مرکزی دارای یک میلیون و 29 هزار و 475 نفر جمعیت است که سهم روستاییان از این جمعیت 329 هزار و 690 نفر است، در واقع 23 درصد مردم استان را روستاییان تشکیل می‌‌دهند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الله کاظمی سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی امروز‌ هفتم اسفند در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی نشریات و رسانه‌های مجازی روستا و عشایر کشور که به میزبانی استان مرکزی در کانون فرهنگی هنری آفتاب اراک برگزار شد گفت: استان مرکزی دارای یک میلیون و 29 هزار و 475 نفر جمعیت است که سهم روستاییان از این جمعیت 329 هزار و 690 نفر است، در واقع 23 درصد مردم استان را روستاییان تشکیل می‌‌دهند.
وی ادامه داد: 820 روستای استان دارای شورا و 799 روستا دارای دهیاری هستند، دفتر امور روستایی تنها به امور عمرانی، بهسازی و .. را برعهده ندارد، بلکه همواره فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی را لحاظ کرده و در اولویت قرار داده است.
کاظمی اشتغال‌زایی در روستا را مهم برشمرد و اظهار کرد: تمام هدف ما بر آبادانی روستاهاست، دفتر روستایی استانداری از همه توان خود برای عمران و بهسازی روستاها استفاده می‌کند، یکی از فعالیت‌های مدنظر در حوزه فرهنگ برگزاری جشنواره‌های مختلف همچون جشنواره نشریات و ... است.
این مقام مسئول از برگزاری جشنواره خبرآباد ابراز خرسندی کرد و با بیان اینکه با برگزاری این جشنواره و دیگر حشنواره‌های مرتبط بر غنا و اعتلای فرهنگ در روستاها افزوده می‌شود، گفت: هدف از این جشنواره علاوه بر اعتلای فرهنگ در روستاها مسائل اجتماعی را هم شامل می‌شود چراکه تولید وبلاگ، نشریات و .. در روستا به معرفی روستا و آداب و رسوم آنان کمک می‌کند.


محسن شریفی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: این جشنواره در 7 بخش خبر، مقاله، سرمقاله، گزارش، عکس، مصاحبه، صفحه‌آرایی و وبلاگ برگزار شد.
وی بابیان اینکه فراخوان جشنواره یاد شده از مهرماه امسال به سراسر کشور ارسال شد، اظهار کرد: حضور فعال هنرمندان در عرصه خبر نشان می‌دهد روستاییان ما همپا با هنرمندان عرصه خبر در شهرها فعالیت دارند، امروز تولیدات گسترده در روستاها و ایجاد صنعت‌های مختلف روستا افتخار محسوب می‌شود.
انتهای پیام