صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۴۷۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

گروه اجتماعی- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تعداد شهدای ارتش استان زنجان را 858 شهید برشمرد و گفت: شهدا در برابر زیاده‌خواهی دشمنان از جان خود گذشته و از کشور و نظام دفاع کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از زنجان، علی کاظمی 28 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک 29 فروردین روز گرامیداشت ارتش اظهار داشت: روز ارتش بیانگر رشادت‌ نیروهایی است که همیشه گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بوده و برای حفظ امنیت و استقلال کشور از هیچ کوششی فروگذار نکردند.
وی با اشاره به نقش نیروهای مسلح در کنار فرامین رهبری و همدلی مردم در وحدت و انسجام کشور، تصریح کرد: ارتش از این پس نیز باید با تمام قوا در مقابل دشمن ایستادگی کرده و آنها را در رسیدن به اهداف شومشان مایوس کنند.
وی با تاکید بر اینکه همواره باید قدردان رشادت‌ها و فداکاری‌های نیروهای ارتش باشیم، اضافه کرد: نیروهای ارتش علاوه بر دفاع از میهن در عملیات های مختلف 8 سال دفاع مقدس، همواره در همه صحنه‌های مختلف از قبیل وقوع سیل اخیر در کشور کمک‌رسان و حامی مردم بوده‌اند.
کاظمی با بیان اینکه تعداد شهدای ارتش استان 858 شهید است، تصریح کرد: از این تعداد 54 شهید ارتش استان جزو شهدای شاخص هستند که شهید غلامرضا مخبری فرمانده تیپ 2 زرهی زنجان، شهید غنی محمدلو معاون اطلاعات عملیات تیپ 1 لشکر 77 خراسان، شهید ایاز محمدی‌زاده معاون گردان، شهید رحمان فروزنده فرمانده لشکر 21 حمزه آذربایجان شرقی و شهید حشمت‌اله سلطانی معاون گردان از جمله این شهدا به شمار می‌روند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه 31 نفر از جانبازان ارتشی استان جانباز 70 درصد هستند، یادآور شد: جانباز 70 درصد یدالله واعظی به عنوان خلبان و جانباز 70 درصد بهمن خطیبی از جمله این جانبازان هستند.
وی افزود: در این میان 133 آزاده ارتشی و یک هزار و 435 جانباز ارتشی از افتخارات استان به شمار می‌روند که در برهه‌های مختلف در راه کشور و اسلام از جان‌گذشتگی کردند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در پایان از مشارکت مسئولان تیپ 216 زرهی ارتش زنجان تقدیر و تشکر کرد و گفت: نیروهای ارتش در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران همواره حضور پررنگ داشته است.
انتهای پیام