صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۷۸۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه چالش‌های اقتصادی می‌تواند زمینه‌ساز افزایش فقر در جامعه باشد، گفت: توسعه خدمات در بخش اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت با استفاده از ظرفیت‌های موجود در هر منطقه اولویت اصلی کمیته امداد است.

به گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، روز گذشته، 10 اردیبهشت‌ماه در بازدید از اداره کمیته امداد زنجانرود با اشاره به اینکه رویکرد این نهاد بالا بردن کیفیت کار در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف است، گفت: شناسایی مزیت‌های نسبی هر منطقه و ایجاد خلاقیت، نوآوری و برندسازی در بخش‌های مختلف کمیته امداد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی باید در اولویت کاری این نهاد قرار گیرد.
وی با بیان اینکه چالش‌های اقتصادی می‌تواند افزایش مراجعات به این نهاد را به‌دنبال داشته باشد، افزود: وظیفه ما در نهاد انقلابی و ولایی کمیته امداد ایجاد عنصر اعتماد و اطمینان در جامعه برای ارتقای مشارکت مردم در برنامه‌های اجرایی این نهاد و افزایش سرمایه‌های اجتماعی نظام است.
صفری یکی از شاخص‌های مهم اعتمادافزایی در جامعه را انجام کار جهادی در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف عنوان کرد و افزود: تشخیص درست و دقت، صحت و سرعت در کار مددکاری به جامعه هدف از مؤلفه‌های مهم دیگر اطمینان بخشی به کارکردهای اثربخش این نهاد در حوزه فقرزدایی بوده و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: با همین نگاه افزایش بسترهای مشارکت مردم در برنامه‌های اجرایی این نهاد باهدف چابک‌سازی فعالیت‌ها از طریق ایجاد مراکز نیکوکاری و واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری در حوزه فقرزدایی به مردم با استفاده از ظرفیت این مراکز از رویکردهای مهم کمیته امداد استان زنجان در سال جاری است.
صفری با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های اشتغال‌زایی از برنامه‌های مهم دیگر کمیته امداد استان زنجان است، ادامه داد: توسعه خدمات در بخش اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در هر منطقه در کنار توسعه مشارکت‌های مردمی با نگاه نوآورانه و خلاقانه در این بخش اولویت اصلی کمیته امداد است.
وی با اشاره به افزایش قابل‌توجه منابع تخصیص داده ‌شده در بخش اشتغال مددجویان در سال جاری، افزود: شناسایی ظرفیت‌های موجود در مناطق مختلف و بهره‌گیری از آن در حوزه اشتغال‌زایی برای مددجویان به‌ویژه ایجاد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی با مالکیت انفرادی و افزایش طرح‌های نو از برنامه‌های مهم کمیته امداد در سال جاری در این بخش است.
انتهای پیام