صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۲۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه ماهنشان گفت: با ارتقای قدرت نظامی مبتنی بر بومی‌سازی تکنولوژی نظامی، دیگر آمریکا به عنوان یک قدرت نظامی برتر در جهان و به ویژه خاورمیانه به حساب نمی‌آید.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی زاهدی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ماهنشان با اشاره به حضور نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا در خلیج فارس اظهار کرد: جنگی اتفاق نخواهد افتاد، چرا که اقتدار نظامی و حضور با برنامه ایران در جای جای خاورمیانه، آمریکا را در حلقه تنگ محاصره قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه آمریکا از قدرت و نفوذ نظامی ایران و البته به تعبیر رهبر معظم انقلاب از اراده قوی و پولادین ملت ایران آگاه است، تصریح کرد: اگر روزی برخی کوته فکران از درک درست حضور ایران در سوریه و عراق و حمایت از یمن و لبنان و فلسطین و ... عاجز بودند، باید امروز بفهمند که چگونه اقتدار نظامی ایران اسلامی منافع آمریکا را در خاورمیانه با خطر مواجه کرده و این قدرت استکباری را در حلقه تنگ محاصره قرار داده است.
زاهدی‌پور ادامه داد: در عین حال امروز با اقدامات کشور عزیزمان در ارتباط با ارتقای قدرت نظامی مبتنی بر بومی‌سازی تکنولوژی نظامی، دیگر آمریکا به عنوان یک قدرت نظامی برتر در جهان و به ویژه خاورمیانه به حساب نمی‌آید.
وی با اشاره به اینکه به لحاظ سیاسی و اجتماعی هیچ گونه اقبالی نسبت به جنگ در خاورمیانه آن هم با محوریت آمریکا وجود ندارد، گفت: مفتی اهل سنت عراق دفاع از ایران را واجب شرعی اعلام کرده است.
امام جمعه ماهنشان به درخواست آمریکا برای مذاکره اشاره کرد و گفت: قدرت فوق تصور و آمادگی و اقتدار کامل ایران، به گونه‌ای افزایش یافته که ترامپ که خود اقدام به لغو معافیت‌های تحریمی کرده، امروز تمنای مذاکره دارد و شماره تلفن می‌فرستد. تنها راه مبارزه با دشمن، نه تسلیم و نه مذاکره در شرایط فعلی، بلکه مقاومت و اراده محکم و استوار است.
زاهدی‌پور ادامه داد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، مذاکره با آمریکا در وضعیت فعلی سم است، ضمن آن که دستگاه دیپلماسی ما این سم را قبلاً به ویژه در موضوع برجام امتحان کرد و دیدیم که عوارض منفی این سم برای مردم ایران تلخ بود.
امام جمعه ماهنشان ضمن اشاره به اینکه آمریکا برای مذاکره قابل اعتماد نیست و از طرفی استراتژی آمریکا محوریت دادن به رژیم صهیونیستی است، افزود: پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکا برای تسهیل در روند معامله شوم قرن و مشروعیت دادن به رژیم صهیونیستی و تأسیس آمریکای دوم در خاورمیانه است.
انتهای پیام