صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۰۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

گروه اجتماعی ــ رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه اگر یک مجموعه با استفاده از قدرت شخصی، رانت و انتصابات به برخی افراد و جریان‌های سیاسی و غیرسیاسی مرتکب جرم شود، هیچ‌کس نباید مماشات کند، افزود: در اجرای عدالت هیچ تعارفی با هیچ فردی نداریم.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسمعیل صادقی‌نیارکی، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، شب گذشته، 27 خردادماه در جلسه پیشگیری از وقع جرم اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه باید در راس امور قرار گیرد تا شاهد وقوع جرم در جامعه نباشیم. بخش قابل توجهی از پرونده‌های دادگستری به نزاع و درگیری مربوط می‌شود که پارسال 10 هزار نفر مراجعه مردمی در بخش نزاع و تاییدیه پزشکی قانونی داشتیم.
وی اجرای عدالت را از وظایف اصلی و محوری دستگاه قضایی داسنت و گفت: عمل به قانون معیار ما در تعریف عدالت است که تعریفی همه‌فهم بوده و در مقابل آن می‌توان بی‌‌قانونی را بی‌عدالتی نامید و زمانی که قانون زیر پا گذاشته می‌شود دستگاه‌های قضایی باید به میدان آمده و اهمال و کوتاهی در اینجا جایز نیست.
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان بیان کرد: اگر علی‌رغم این اقدامات یک مجموعه و جمعی با استفاده از قدرت شخصی، رانت و انتصابات به برخی افراد و جریان‌های سیاسی و غیرسیاسی مرتکب جرم شود، هیچ‌کس نباید مماشات کرده و اهمال و کوتاهی روا دارد. ما در اجرای عدالت و تنظیم امور هیچ تعارفی با هیچ فردی نداریم.
صادقی‌نیارکی با بیان اینکه آمار معیار و پایه‌ای برای سنجش پیشرفت کار است، خاطرنشان کرد: باید اندازه‌گیری یک شاخص برای پیشرفت باشد و با توجیه اینکه آمار خوب نیست و داده‌های درستی را در اختیار ما قرار نمی‌دهد از آن چشم‌پوشی کرد.
در ادامه این جلسه، معاون اجتماعی و پيشگيری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با بیان اینکه حوزه درمان اعتیاد باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: متاسفانه برنامه‌های مراقبتی معتادان متجاهر مورد غفلت واقع شده و می‌بایست درمان این افراد در کانون توجه باشد.
محمدتقی فتحی با اشاره به کمپ اجرای ماده 16 قانون مبارزه با موادمخدر، خاطرنشان کرد: در این مرکز 200 نفر تحت پوشش قرار دارند و در نظر داریم که یک مرکز دیگر را نیز تبدیل به موضوع ماده 16 موادمخدر کنیم.
انتهای پیام