صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۱۰۲۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: تبیین واقعه غدیر، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ وقف از مهمترین رویکرد‌های دهه امامت و ولایت است.

حجت‌الاسلام سیدموسی موسوی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: همه ساله جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» همزمان با سراسر کشور در مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه استان زنجان هم اجرا می‌شود.
این مسئول به اجرای برنامه‌های این دهه در 32 بقعه متبرکه استان زنجان اشاره کرد و گفت: برگزاری دعای عرفه، اقامه نماز عید قربان در بقاع متبرکه استان، محافل انس با قرآن کریم، سخنرانی‌های بصیرتی و ولایی از مهمترین برنامه‌های این دهه است.
وی یکی از اولویت‌های برنامه‌های این دهه را تبیین واقعه غدیر، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ وقف دانست و گفت: تجلیل از سادات و قرائت میثاق‌نامه غدیر هم از برنامه‌های دهه امامت و ولایت است.
موسوی ادامه داد: در این ایام جشن‌های سراسری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌شود، همچنین قرائت دعای ندبه و محافل انس با قرآن کریم نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در طول دهه ولایت است.
وی با اشاره به اینکه این ایام فرصتی برای برای ترویج و نشر معارف دینی و مذهبی به‌شمار می‎‌رود، یادآور شد: قربان و غدیر متعلق به گذشته نیست، بلکه یک حقیقت جاری در بستر زندگی است از همین‌رو هر قدر در این زمینه تبیین و روشنگری شود، برای جامعه مفید و مثمر ثمر خواهد بود.
انتهای پیام