صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۸۸۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

گروه اجتماعی ــ مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: معلمان، معاونین و مربیان پرورشی مدارس باید به عنوان تسهیل‌کننده و مربی، فرصت‌هایی را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند تا خصوصیات اخلاقی را در خود رشد دهند.

به گزارش ایکنا از زنجان، عباس عزیزخانی، رئیس آموزش و پرورش ابهر، ظهر امروز شنبه ۹ شهریورماه در گردهمایی دو روزه معاونین و مربیان پرورشی مدارس با اشاره به اهمیت و جایگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در تربیت نسل‌های آینده و فراهم کردن سرمایه انسانی، اظهار کرد: یکی از مهمترین زیر مولفه‌های سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش مبتنی بر آرمان‌های بلند نظام اسلامی برای افق 1404 اخلاق است و برای رسیدن به حیات طیبه به عنوان هدف غایی نظام تعلیم و تربیت باید در راستای نهادینه کردن تمامی زیر مولفه‌ها به ویژه اخلاق در دانش‌آموزان تلاش کنیم.
وی افزود: انتظار از معلمان، معاونین و مربیان پرورشی مدارس این است که به عنوان مسئول، تسهیل‌کننده و مربی انجام وظیفه کنند تا کارشناس امور اخلاقی و فرصت‌هایی را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند تا درباره‌ اعمال خویش فکر کنند و خصوصیات اخلاقی را در خود رشد دهند.
 مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر توانمندسازی نیروهای انسانی را از مهم‌ترین اولویت‌های آموزش و پرورش شهرستان ابهر عنوان کرد و افزود: تحقق ارزش‌های اخلاقی در مدرسه در صورتی میسر است که معلمان و مربیان تربیتی مدرسه به این ارزش‌ها معتقد بوده، مهارت‌های لازم را برای تبدیل آن‌ها به هدف‌های رفتاری کسب کرده و نقش مثبتی در شکل دادن به شخصیت کودکان و نوجوانان داشته باشند.