صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۴۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

گروه فرهنگی - مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید عرصه‌های مدیریتی کشور را به جوانان خوش‌فکر و انقلابی واگذار کنیم چراکه اینها نشان دادند لیاقت مدیریت عرصه‌های گوناگون را دارند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار نصرالله فتحیان، مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز، سوم مهر در اجلاسیه شهدای پزشکی و بهداری رزمی استان مرکزی از سلسله اجلاسیه‌های کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان که در سالن پیامبر اعظم(ص) دانشکده علوم پزشکی اراک برگزار شد گفت: باید بررسی شود که دیروز و در دوران دفاع مقدس کجا بوده‌ایم و امروز در کجا قرار داریم که این نکته باید باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: آغاز جنگ تهیه حتی حداقل‌ترین‌ها از جمله سیم خاردار برای ما غیر قابل تصور بود و هیچ یک از کشورها ما را در تجهیز ابزارآلات جنگی حمایت نکردند همچنین حداقل حفاظت‌ها را برای پشتیبانی یک واحد رزمی در اختیار نداشتیم.

فتحیان اضافه کرد: در انقلاب هر جامعه‌ای انهدام ارتش اولین اقدام انقلاب‌کنندگان است، اما در پیروزی انقلاب نظر امام(ره) برعکس بود و از ارتش موجود حمایت کرد و برخلاف عده‌ای که تنها به ظاهر انقلابی بوده و در اصل منافق بودند و قصد از بین بردن ارتش را داشتند امام از ارتش پشتیبانی کردند. امام می‌دانستند سرشبکه‌های اصلی ارتش که مخالف انقلاب بودند فرار کرده بودند و این امر مهم را به خوبی و تدبیر مدیریت فرمودند.

وی اظهار کرد: زمان پهلوی تکنولوژی جنگ‌افزاری و ارتش کاملا وابسته به غرب و امریکا بود، در شرایط خیلی سختی جنگ به ایران تحمیل شد و 5 استان را درگیر کرد و پیش‌بینی هم کرده بودند تا در کوتاهترین زمان خود را به تهران می‌رسانند.

این مقام مسئول با بیان این نکته که دشمن پتانسیل مردم و قدرت رهبری امام راحل را نشناخته بود و درک نکرده بود، افزود: دشمن از اسلام و عزم شیعه چیزی نمی‌دانست و از سوی دیگر امام جنگ وسیع را کوچک شمرد و فرمود دیوانه‌ای سنگی در چاهی انداخته و رفته است.

مسئول مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت افزود: رعب و وحشت جنگ با رهبری پیامبرگونه و مدد گرفتن از امام زمان(عج) ریخته شد، یادم می‌آید ما در ابتدای جنگ به مردمی که در جبهه حاضر شده بودند تجهیزات نمی‌دادیم و آنان با چوب دستی، کتانی و لباس شخصی وارد جنگ شده بودند و وقتی با فرمایش امام مردم بسیجی‌وار در جبهه حضور پیدا کردند نبرد رنگ و بوی دیگری به خود گرفت.

وی گفت: در حوزه پزشکی خیلی ضعیف بودیم و بخش عمده‌ای از پزشکان جامعه ما را دکترهای بنگلادشی و هندی تشکیل داده بودند و بیمارستان‌ها و زیر‌ساخت‌ها هم بهم ریخته بود، با شلیک اولین گلوله‌ها پزشکان حاضر پا به فرار گذاشتند، بطوری که حتی بانوان در خط مقدم تخلیه مجروحان را برعهده داشتند.

فتحیان ادامه داد: از صد سال گذشته تا بحال مؤسس همه جنگ‌های بزرگ آمریکا بوده است و امروز ایران را جنگ‌طلب معرفی می‌کند. ما با حداقل‌ها در برابر دشمنان ایستادیم، امام فرمودند به شرق و غرب اعتماد نکنید و روی پای خود بایستید و خودتان از کشور دفاع کنید، این راهبرد و فرمان امام آویزه گوش رزمندگان شد و در پایان جنگ ارتش بسیار قوی‌ای داشتیم، ارتش قدیم را حفظ کرده و در سال‌های پایان جنگ ارتش انقلابی مدرن نیز در حوزه زمینی، دریایی و هوایی تحت عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام تشکیل و راه‌اندازی شد.

مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از استان مرکزی 55 هزار نفر به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند، در تمام شهرها و روستاها بسیاری از جوانان، نوجوانان به جبهه رفتند و امروز در تمام شهرها و اکثر روستاها شهید داریم.

وی تصریح کرد: گروه مهندسی ۴۲ قدر استان مرکزی در دفاع مقدس خدمات مؤثری به جبهه‌‌ها انجام داده و یکی از آنها تاسیس بیمارستان فاطمه زهرا(س) در فاو بود که دشمن را به حیرت درآورده بود. همچنین بیش از ۱۰۰ هزار عمل‌های جراحی حیات‌بخش در دوران دفاع مقدس به رزمندگان ارائه شد و امروز بعد از گذشت چهل سال دشمن هنوز مات و مبهوت آن خدمات شگفت‌‌انگیز است.

سردار فتحیان اظهار کرد: بعد از جنگ برای چشم‌اندازهای ترسیم شده طراحی‌های دقیقی در نظر گرفته شده بود و نتیجه این طراحی‌ها این شد که امروز به این قدرت بازدارندگی رسیده‌ایم که هواپیمای جاسوسی دشمن را در کوتاه‌ترین زمان ساقط کرده و همه محصول مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی است.

رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت اظهار کرد: در طول این چهل سال کارمان را محدود به سخنرانی نکردیم بلکه به طور میدانی و عملیاتی در حوزه‌های دفاعی و امنیتی حضور داشتیم و این خودکفایی در محصولات دفاعی نتیجه آنهاست.

فتحیان بیان کرد: امروز در بسیاری از حوزه‌های دفاعی حرف اول را در دنیا می‌زنیم و شرایطمان اصلا قابل مقایسه با گذشته نیست و به طور مثال در بخش رشته‌های دستیاری خودمان تربیت کننده دستیار در حوزه‌های مختلف شدیم.

رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت بیان کرد: امروز نقطه ضعف ما در جبهه اقتصادی است، اگر ما همان رویکردی را که در حوزه دفاعی در برابر دشمن انجام می‌دادیم در این حوزه هم به کار بسته بودیم، قطعا امروز با این مشکلات روبه رو نمی‌شدیم. باید عرصه‌های مدیریتی کشور را به جوانان خوش‌فکر انقلابی واگذار کنیم چراکه اینها نشان دادند لیاقت مدیریت عرصه‌های گوناگون را دارند.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: اگر بخواهیم از این مقطع بحرانی عبور کنیم باید کار مجاهدان و تلاش‌های جهادی را در دستور کار خودمان بگذاریم امروز همه باید برای خدمت‌رسانی به مردم به میدان بیایند چراکه این ملت نشان داده همواره پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی بوده و برای حفظ آن جان خود را هم فدا می‌کند.

انتهای پیام