صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۰۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

گروه اجتماعی ــ امام جمعه ارومیه گفت: حضور مردم در پیاده‌روی اربعین معجزه الهی و از مصادق بی‌نظیر جهان است که بیش از ۳۰ میلیون نفر صدها کیلومتر را پیاده‌روی می‌کنند و شعار لبیک یا حسین(ع) بر لب دارند.

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: حضور مردم در پیاده‌روی اربعین معجزه الهی و از مصادق بی‌نظیر جهان است که بیش از ۳۰ میلیون نفر صدها کیلومتر را پیاده‌روی می‌کنند و شعار لبیک یا حسین(ع) بر لب دارند.
وی با بیان اینکه زیارت اربعین امروز سنت حسنه و معجزه‌الهی بوده و به قیام منجی آل محمد مهدی (ع) دلالت دارد، افزود: قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا نشان‌دهنده تسخیر دنیا است.
این مقام مسئول بیان کرد: حجم زائران امسال قابل قیاس با سال گذشته نبوده که این نشان‌دهنده ارادت مسلمانان جهان را به امام حسین(ع) نشان می‌دهد.
امام جمعه ارومیه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: با وجود نبود بهداشت کافی و زیرساخت‌های لازم در کشور عراق، جهان امروز شاهد یک اتفاق بزرگ، خیره‌کننده و اعجاب‌آور به‌نام راهپیمایی اربعین بود.

قریشی در پایان خطبه‌های این هفته خود با اشاره به فرمایشات خداوند در قرآن کریم، افزود: خداوند در قرآن کریم به صراحت بیان کرده که با مردم با عدالت رفتار کرده و با هر کشوری که علیه اسلام و مسلمین توطئه نکرده باید با خوبی رفتار کنیم‌.

انتهای پیام