صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۷۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

گروه سلامت ــ رئیس دبیرخانه کمیسیون پژوهش و آموزشی عالی قرآن در نظام سلامت از برگزاری اولین همایش ملی سلامت‌پژوهی در قرآن کریم خبر داد.

مهدی صالحی، رئیس دبیرخانه کمیسیون پژوهش و آموزش عالی قرآن در نظام سلامت، در گفت‌وگو با ایکنا؛ از برگزاری اولین همایش ملی سلامت پژوهی در قرآن کریم خبر داد و اظهار کرد: این همایش قرار است آبان‌ماه سال ۹۹ همزمان با هفته وحدت برگزار شود.

وی افزود: «گونه‌شناسی و آسیب‌شناسی پژوهش‌های سلامت در قرآن کریم»، «ضرورت مفهوم و ابعاد سلامت در قرآن کریم»، «کشف شبکه معنایی سلامت در قرآن کریم»، «مطالعات قرآن کریم و سلامت با رویکرد میان رشته‌ای» و «امکان‌سنجی اعجاز طبی در قرآن کریم» از جمله محور‌های این همایش ملی است.

صالحی اظهار کرد: کتاب بنیان‌های کاربست روایات طبی که مجموعه مقالات حاصل از اولین دوره کارگاه‌های پژوهشی توسط کمیسیون پژوهش و آموزش عالی در نظام سلامت است در مرحله چاپ بوده و به زودی توسط انتشارات جهاددانشگاهی منتشر می‌شود.

رئیس دبیرخانه کمیسیون پژوهش و آموزش عالی قرآن در نظام سلامت همچنین از برنامه‌ریزی برگزاری کارگاه‌های پژوهشی میان‌رشته‌ای قرآن و سلامت خبر داد و گفت: دومین دوره کارگاه‌های میان‌رشته‌ای قرآن و سلامت با محوریت روش‌شناسی مطالعات بین رشته‌ای سلامت و دین مجدداً از سال آینده توسط این کمیسیون به شکل دو جلسه در ماه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: این کمیسیون همچنین در برگزاری دو همایش شفای پایدار که اسفندماه سال جاری، در دانشگاه علوم پزشکی بابل قرار است برگزار شود و همایش ملی قرآن و سلامت که دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم مسئول برگزاری آن است، همکاری می‌کند.
انتهای پیام