صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۹۹۹۵۰
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
بیژن مقدم:

مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی الف با اشاره به اهمیت ابتکار حضرت امام(ره) در نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، گفت: این اقدام دو پیام مهم و بزرگ داشت؛ اول اینکه زخمی که به ملت فلسطین وارد شده دائمی است و دوم، مسلمانان این زخم را هرگز فراموش نخواهند کرد.

بیژن مقدم، مدیرمسئول پایگاه خبری ـ تحلیلی الف و کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره اهمیت روز قدس امسال به ویژه در حوزه رسانه‌ای و فضای مجازی گفت: به نظرم اقدام حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس یک پیام همیشگی را همراه خود داشت و دارد و آن هم این است که زخمی که به ملت فلسطین وارد شده اولاً یک زخم دائمی است و ثانیاً مسلمانان این زخم را هرگز فراموش نخواهند کرد.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: فراموش شدن آرمان فلسطین در جهان اسلام جزو آرزوهای رژیم صهیونیستی و آمریکاست؛ زیرا آنها خود می‌دانند سرزمینی را غصب کرده‌اند و جنایات و کشتار فراوانی علیه ساکنان فلسطین انجام داده‌اند و لذا بالاترین آرزوی آنها این است که مسلمانان و مردم جهان به این مسئله بی‌تفاوت بوده و آن را از خاطر ببرند تا آنها نیز به راحتی به تجاوزگری و اشغالگری خود ادامه دهند.

فراموشی فلسطین؛ آرزوی بربادرفته صهیونیست‌ها

مقدم تأکید کرد: لذا روز جهانی قدس روز برهم زدن این تصور و آرزوی صهیونیست‌ها برای همیشه تاریخ است. آنچه اهمیت دارد این است که مردم کشورمان و همه مسلمانان و آزادیخواهان دنیا در چنین روزی اعلام کننند که هم به یاد مردم فلسطین هستند و هم آرمان آزادی این سرزمین را پیگیری و دنبال می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: براین اساس نوع نمایش و تظاهر گرامیداشت این روز چندان مهم نیست و یک نوع آن تظاهرات میدانی و برافراشتن پرچم فلسطین و امثال این اقدامات است و مدل‌های دیگری هم برای نمایش زنده نگه داشتن آرمان فلسطین وجود دارد که یکی از آنها استفاده از فضای مجازی با یک لشکرکشی عظیم رسانه‌ای و انتقال محتواهای ضد صهیونیستی است.

مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی الف اظهار کرد: لذا مهم آن است که هدف چنین روزی که زنده نگه داشتن آرمان فلسطین است محقق شود که خواهد شد به ویژه اینکه این آرمان صرفاً آرمان جهان اسلام نیست و به یک آرمان انسانی تبدیل شده و وسعت جهانی فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است.

روز قدس امسال، زمینه حضور همه آحاد مردم در قالب رسانه  

مقدم درباره افزایش امکان نقش‌آفرینی آحاد مردم به منزله شهروند ـ رسانه برای گرامیداشت این روز جهانی گفت: امسال با توجه به شرایط کرونا مهم‎تر از میزان حضور، کیفیت حضور است. پدیده کرونا محدودیت‌های زیادی در ارتباطات انسانی، اجتماعی و اقتصادی ایجاد کرده، اما فضای مجازی و اینترنتی توانست این خلأ‌ها را پر کند و ارتباطات افراد از این طریق بیشتر شد و آموزش اطلاع‌رسانی تقویت شد.

وی یادآور شد: بر این اساس فضای مجازی در روز جهانی قدس بستر ظهور و بروز این همبستگی جهانی است و باید این مسئله را تبلیغ کرد و راه‌های آن را نشان داد. برای نمونه همانند کاری که برای سردار قاسم سلیمانی در فضای مجازی انجام گرفت و بسیاری از کاربران در تصویر نمایه‌شان از تصویر ایشان استفاده کردند می‌توان نماد قدس و فلسطین را به عنوان تصویر نمایه استفاده کرد و لذا راه‌های مختلفی برای نمایش زنده بودن آرمان فلسطین و همبستگی با این ملت مظلوم وجود دارد.

مقدم بیان کرد: هر کسی می‌تواند از هر مسیری این نمایش را به منصه ظهور بگذارد و از همین منظر امسال می‌توان روز جهانی قدس را گسترده‌تر از سال‌های قبل برگزار کرد. چه‌بسا افرادی علاقه‌مند بودند در راهپیمایی‌های روز قدس سال‌های قبل شرکت کنند ولی به هر دلیلی نمی‌توانستند اما الان با شکل جدید نمایش و تظاهر و حضور در صحنه می‌توانند حاضر شده و جمعیت خیلی بیشتری را می‌توان به صورت فعال به عرصه حمایت از آرمان آزادی قدس و فلسطین وارد کرد و تصور صهیونیست‌ها که کرونا روز جهانی قدس را به حاشیه برده، باطل کرد.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام