صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۷۳۳۳
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سنت وقف همواره و برای همه اقشار جامعه قابل دسترس است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ وقف و انفاق ضروری است، چرا كه توسعه فرهنگ وقف موجب ايجاد تعادل اقتصادی در جامعه می‌شود.

به گزارش ایکنا از زنجان، مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، امروز، 8 تیرماه در جلسه با مسئولان اوقاف و امور خیریه استان زنجان وقف را سنت حسنه برگرفته از تعالیم اسلام دانست و گفت: وقف از اهرم‌های مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و جامعه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به آثار و برکات این سنت حسنه اظهار کرد: وقف نه تنها در زمان ثبت منفعت‌هایی دارد بلکه به دلیل ادامه‌دار بودن، چشم‌انداز روشنی را برای نسل‌های آینده ترسیم می‌کند و طبقاتی نبودن از بارزترین ویژگی‌های اجتماعی نظام وقف است.

طاهری با اشاره به اینکه با گسترش فرهنگ وقف در جامعه، زمینه مناسبی برای رشد ارزش‌های معنوی و الهی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: در استان زنجان با توجه به داران بودن مردم متدین و خیرخواه، ظرفیت‌های خوبی در حوزه وقف داریم که باید از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه سنت وقف همواره و برای همه اقشار جامعه قابل دسترس است، اضافه کرد: ترویج فرهنگ وقف و انفاق ضروری است، چرا كه توسعه فرهنگ وقف و انفاق موجب ايجاد تعادل اقتصادی و مادی در جامعه می‌شود.

طاهری با اعلام آمادگی برای همکاری با اوقاف در راستای توسعه موقوفات افزود: در این حوزه آماده استفاده از ظرفیت مجلس برای کمک به استان هستیم تا شاهد بهبود کارکردهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باشیم.

گفتنی است، استان زنجان دارای قریب به 3 هزار موقوفه است که بخشی از آنها منفعتی است.

انتهای پیام