صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۷۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) استان اردبیل، با اشاره به ارائه کامل‌ترین الگوی خانواده در مکتب رضوی گفت: انحراف و تغییر در سبک زندگی اسلامی خانواده‌ها یکی از برنامه‌های راهبردی شیطان برای گمراهی است و کم و کاستی در آداب و سنن می‌تواند ما را در ورطه سقوط از سبک زندگی قرار دهد.

افسانه جهانی، مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: افراد از هر چیزی که محیط خانواده را متشنج و دچار افسردگی و هیجانات بی‌مورد می‌کند اجتناب ‎کنند، نهاد خانواده از ارزش بسیاری برخوردار است و اسلام توجه زیادی به این نهاد دارد، چرا که راه رسیدن به سعادت و خوشبختی را خانواده می‌داند و پیشرفت و رسیدن به کمال از دامن خانواده تحقق می‌پذیرد.

وی افزود: دشمنان اسلام با هدف گرفتن خانواده در صدد از بین بردن این نهاد اجتماعی هستند و در این جاست که سبک زندگی اسلامی مطرح می‌شود که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

جهانی اظهار کرد: البته یکی از راهبرد‌های غربی‌ها تغییر سبک زندگی است و در این سبک زندگی ارزش‌های خانواده تغییر پیدا می‌کند و نهاد خانواده از هم می‌پاشد، معنویت کم رنگ شده و نهاد مقدس خانواده دچار تزلزل می‌شود.

جهانی، با اشاره به ارائه کامل‌ترین الگوی خانواده در مکتب رضوی گفت: انحراف و تغییر در سبک زندگی اسلامی خانواده‌ها یکی از برنامه‌های راهبردی شیطان برای گمراهی است و کم و کاستی در آداب و سنن می‌تواند ما را در ورطه سقوط از سبک زندگی قرار دهد.

وی ادامه داد: سبک زندگی یک مسئله عمیق تربیتی است که نباید نادیده گرفته شود تا نسلی با باور‌های درست و قائل به اصول و ارزش‎ها به جامعه تحویل داده شود.

مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) استان اردبیل، گفت: مهم‌ترین چیزی که در خانواده باید به آن بپردازیم ولایتمداری است و جایگاه آن بایستی در خانواده‌ها مشخص شود، وقتی می‌گوییم تربیت، منظور فقط تربیت به معنای عمل به خوب و بد در ذهن ما نیست، در حوزه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فردی و به ویژه خانوادگی در سبک رضوی است که خود یک مکتب تربیتی جامع است.

انتهای پیام