صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۴۴۴۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴

معاون فرهنگی دانشگاه ابن سینا همدان گفت: اجزای مختلف جهاد دانشگاهی، کلیت سامان‌مندی را تشکیل می‌دهد که با نگاه مسأله محور می‌تواند بیش از پیش به حل مشکلات جامعه کمک کند.

زهرا اصغری، معاون فرهنگی دانشگاه ابن‌سینا همدان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، ضمن تبریک چهلمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در چهل سال فعالیت خود از سال ۱۳۵۹ تاکنون، با بهره‌گیری از متخصصان متعهد و دلسوز توانسته ماموریت‌های خود را یکی پس از دیگری با موفقیت و بدون حاشیه به سرانجام برساند.
وی افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در آستانه گام دوم انقلاب به نهادی عظیم تبدیل شده که در کنار چهل سال تجربه کار تخصصی، از توان علمی دانشمندان و متخصصان جوان ایرانی بهره می‌برد.
معاون فرهنگی دانشگاه ابن سینا همدان ادامه داد: حضور نمایندگان فعال و توانمند جهاد دانشگاهی در اقصی نقاط کشور، یکی از شواهد گستردگی کار این نهاد عظیم علمی و فرهنگی است.
اصغری گفت: اجزای مختلف جهاد دانشگاهی، کلیت سامان‌مندی را تشکیل می‌دهد که با نگاه مسأله محور می‌تواند بیش از پیش به حل مشکلات جامعه کمک کند.
وی ابراز کرد: مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی و خبرگزاری‌های توانمند ایسنا و ایکنا، با تکیه بر خبرنگاران شجاع و آگاه خود در سراسر کشور توانسته نظرات و خواسته‌های مردم را بررسی و به مشکلات آنها در هر گوشه‌ای از کشور بپردازد و این مشکلات را در پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی که از دانشمندان برتر کشوربهره‌مندند، حل کند.
اصغری ادامه داد: از سوی دیگر، پارک‌های علم و فناوری باید با حضور جوانان با استعداد و خلاق، مسیر پیشرفت و آبادانی را ریل گذاری کنند، مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی نیز با توجه به گستردگی فعالیت خود، می‌توانند با نفوذ در شهرهای کوچک و روستاها به مرکزی برای استعدادیابی و ترویج علم و فرهنگ در سراسر کشور مبدل شوند.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ابراز کرد: بدون تکیه بر علم و فرهنگ، دستیابی به توسعه اقتصادی ناممکن خواهد بود و توسعه علمی و فرهنگی، راهی طولانی است که دستیابی به آن نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و کار تخصصی و متعهدانه است.
وی گفت: هر کشوری برای پیشرفت و آبادانی خود نیازمند برنامه ریزی و اجرای طرح‌های طولانی مدت علمی و فرهنگی است، اجرای این گونه طرح‌ها که اکثرا فاقد سود مادی و اقتصادی هستند، برای نهادهای خصوصی و غیردولتی امکان پذیر نیست و سرمایه‌گذارانی که با نگاه اقتصادی به امور می‌نگرند، توجیهی برای ورود به این عرصه پیدا نمی‌کنند.
اصغری ادامه داد: در چنین شرایطی، از نهادهای علمی و فرهنگی مانند جهاد دانشگاهی انتظار می‌رود تا با شتاب بیش از پیش در این عرصه فعالیت نموده و راه را برای توسعه علمی فرهنگی و در پی آن پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و سیاسی جامعه باز کند.
وی گفت: علاوه بر آن جهاد دانشگاهی باید به امر کشف استعداد‌ها و ظرفیت‌های نهفته جوانان و بهره‌گیری از آن در راستای حل مشکلات امروز و فردای ایران بپردازد.
اصغری اشاره‌ای به ارتباط دانشگاه علوم پزشکی با جهاد دانشگاهی داشت و گفت: دانشگاه محلی را برای فعالیت‌های متعدد، جهاد دانشگاهی فراهم کرده است که باید این مجموعه فعالیت خود را در دانشگاه گسترش داده و با پیگیری‌های بیشتر به اجرا برسانند.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: با توجه به مسئولیت اجتماعی دانشگاه، هرچه همکاری بیشتری بین دانشگاه و جهاد دانشگاهی شکل بگیرد، موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد.

انتهای پیام