صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۸۲۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴

رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به علت ابتلا به بیماری کرونا به لقاءالله پیوست.

به گزارش ایکنا، ابراهیم علیپور، رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پس از دو هفته بستری به خاطر بیماری کرونا دیروز، پنجشنبه، ۱۷ مهرماه، مصادف با اربعین حسینی ۱۴۴۲، چشم از جهان فرو بست.
 
علی‌پور از سال ۱۳۸۵ تاکنون عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بود و پیش از آن نیز به مدت دو سال در هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی مؤسسه امام خمینی(ره) عضویت داشت. وی همچنین همکار علمی مرکز پژوهشی دایرةالمعارف علوم عقلی اسلامی، مدیر کلان‌پروژه اسلام و نیازهای انسان معاصر و عضو شورای نشر انتشارات جامعة الزهرا(س) نیز بود.
 
وی سابقه تدریس در دانشگاه قم، دانشگاه باقر العلوم(ع)، جامعة المصطفی(ص) العالمیة، مدرسه عالی معصومیه، مرکز تربیت مدرس خواهران و مدرسه حجتیه را داشت.
 
وی همچنین داور و ارزیاب کتاب سال حوزه، مقالات همایش روز جهانی فلسفه، مجله نقد و نظر، مقالات همایش بین‌المللی آموزه‌های دینی و مسئله نفس و بدن، پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی، مرکز پژوهشی دایره المعارف علوم عقلی اسلامی، کتاب شناسی حکمت اسلامی ۲، مقالات همایش بین‌المللی اندیشه‌های فلسفی استاد مطهری، مقالات دانشنامه امام خمینی (ره)، جشنواره علمی شیخ طوسی، مجله علمی تخصصی نامه جامعه ویژه فلسفه و کلام و پایان نامه‌های حوزوی و دانشگاهی بود.
 
علیپور چندی پیش به عنوان «رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعةالزهرا(علیهاالسلام)» انتخاب شده بود.
 
به همین مناسبت حجت‌الاسلام والمسلمین محمود مدنی، مدیر جامعةالزهراء(س) پیامی صادر که متن آن به این شرح است: درگذشت تأسف‌انگیز رئیس محترم پژوهشگاه جامعةالزهرا علیهاالسلام و استاد باسابقه این مؤسسه علمی برادر بزرگوار جناب آقای دکتر ابراهیم علی پور موجب تاثر شد.
 
این استاد فرهیخته با تحصیل، تدریس، پژوهش و تلاش علمی در حوزه علمیه قم و دانشگاه‌های مختلف کشور نمونه عینی تعامل حوزه و دانشگاه بود. او با شناختی عمیق از ظرفیت‌های طلاب و فضلای فرهیخته حوزه بانوان برنامه‌های فراوانی برای فعال کردن این ظرفیت‌ها در پژوهشگاه جامعه الزهرا علیهاالسلام داشت که متأسفانه به سرانجام نرسید ولی آغاز شد و باید با همت محققان دیگر به نهایت شایسته خود برسد ان‌شاءالله.
 
درگذشت این استاد گرامی را به طلاب، اساتید و پژوهشگران جامعه الزهرا علیهاالسلام، دوستان و آشنایان و شاگردان به ویژه خانواده محترم و فرزندان گرامی ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند منان برای ایشان علو درجات و رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر فراوان مسالت دارم.
 
خبرگزاری ایکنا درگذشت این استاد حوزه و دانشگاه را تسلیت گفته و برای بازماندگان ایشان آرزوی سلامتی و صبر دارد. یادآور می‌شود، استاد علیپور در مصاحبه‌های متعدد با ایکنا به ویژه در نقد اظهارات برخی روشنفکران در زیرسؤال بردن اعتقادات شیعه، به دفاع از مبانی اعتقادی شیعه از منظر کلامی پرداخته بود. روحش شاد و همنشین سیدالشهدا(ع) باد.
انتهای پیام