صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۴۲۷۸۲
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
همراه با اختتامیه جشنواره قرآنی وزارت بهداشت /

روح‌الله محمدعلی‌نژاد در مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، دانشگاه‌هایی را که بیشترین مشارکت و نیز بیشترین تعداد رتبه کسب شده را داشته‌اند، معرفی کرد.

به گزارش ایکنا، مراسم اختتامیه بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، صبح امروز دوم دی‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد. در بخشی از این مراسم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت به معرفی دانشگاه‌های برتر پرداخت.

روح‌الله محمدعلی‌نژاد، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، طی سخنانی، گفت: خدا را شاکریم که توفیق داشتیم بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت را با اهتمام همه عزیزان و پایمردی‌هایی که در مجموعه‌‌های فرهنگی و دفاتر نهاد نمایندگی مقام عظم رهبری در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به پیش ببریم و به این مرحله برسانیم. هر چند دوست داشتیم مراسم اختتامیه این جشنواره در محضر همه برگزیدگان برگزار می‌شد. اما به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجبور بودیم در محضر منتخبی از برگزیدگان باشیم که ساکن استان تهران هستند.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از این جشنواره و معرفی دانشگاه‌های برگزیده از حیث میزان مشارکت و همچنین رتبه‌های برگزیده پرداخت و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه،‌ دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دانشگاه علوم پزشکی کاشان رتبه‌های اول تا چهارم را کسب کردند و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهرکرد هم مشترکاً پنجم شدند.

محمدعلی‌نژاد افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک،‌ مشهد، تبریز و قم رتبه‌‌های هفتم تا دهم این دوره از جشنواره را به خود اختصاص دادند. همچنین در این مراسم، پرچم میزبانی دوره بعد جشنواره به دانشگاهی که معرفی خواهد شد، اهدا می‌شود.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در ادامه به معرفی دانشگاه‌هایی که بیشترین رشد را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی داشته‌اند، اشاره و تصریح کرد: سه دانشگاهی که رشد قابل توجهی داشته‌اند، دانشگاه‌های علوم پزشکی نیشابور، خمین و شهرکرد هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امیدوارم این برنامه و برنامه‌هایی از این دست که مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت پیش روی خود دارد، بتواند زمینه‌ای برای توسعه بیشتر قرآن کریم فراهم کنیم و عزیزان انس بیش از پیشی با این کتاب پیدا کنند و در نهایت مابه‌ازای این انس، تخلق به اخلاق قرآنی باشد.

محمدعلی‌نژاد تصریح کرد: از جمله برنامه‌های پیش رو می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان و اساتید در قالب دوره‌‌های دانش‌افزایی اشاره کرد. همچنین در حوزه پژوهش توسعه فعالیت‌های بینارشته‌ای و مطالعات تطبیقی در حوزه قرآن و طب در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام