صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۴۸۸۶
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: مسئولان باید در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی مردم را به پرهیز از اسراف و دوری از اشرافی‌گری و ترغیب به قناعت دعوت کنند و لازمه این امر آن است که خود به این مسائل پایبند بوده و خلق و خوی ساده‌زیستی را در زندگی شخصی و اداری رعایت کنند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، روز گذشته، ۳٠ بهمن در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: انسان مؤمن باید قدر ماه رجب را بیشتر دانسته و با تغییر در روش زندگی فردی و اجتماعی معنویت و عبودیت بیشتری در زندگی خود ایجاد کند.

وی افزود: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باید با مکاتبه با نمایندگان آذربایجان‌غربی، طرح سیاست‌های تشویقی در خصوص فرزندآوری را به مجلس جهت بررسی و تصویب ارجاع دهد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قریشی بیان کرد: باید در خصوص کمیته فضای مجازی استان کار جهادی صورت گرفته و اعضای این کمیته باید فعال‌تر از قبل شود چرا که بخاطر شیوع ویروس کرونا، فضای مجازی و کسب و کارها در این فضا رونق بسیاری گرفته است که نیاز به مدیریت و برنامه‌ریزی دارد تا مسائل خلاف اخلاق و فرهنگ در این فضا بیشتر نگردد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: در ساخت پروژه‌های شهری هیچ پیوست فرهنگی در نظر گرفته نمی‌شود و لازم است که در این خصوص نظارت‌ها بیشتر شده و پیوست فرهنگی پروژه‌های بزرگ استان در شورای فرهنگ عمومی مورد تصویب و بررسی قرار گیرد زیرا در صورت نبود پیوست فرهنگی مناسب لطمات فرهنگی و اجتماعی غیرقابل جبرانی در استان ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولان باید در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی مردم را به پرهیز از اسراف و دوری از اشرافی‌گری و ترغیب به قناعت دعوت کنند و لازمه این امر آن است که مسئولین خود به این مسائل پایبند بوده و خلق و خوی ساده‌زیستی را در زندگی شخصی و اداری رعایت کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قریشی در پایان تصریح کرد: مسئولان اگر اهل ساده‌زیستی و دوری از تجمل‌گرایی باشند مردم از آن‌ها الگو خواهند گرفت و روحیه ساده‌زیستی در جامعه نهادینه خواهد شد.

انتهای پیام