صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۵۲۸۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
در غزه؛

نمایندگان گروه‌های مختلف فلسطینی در غزه با امضای منشور موسوم به «شرف فلسطین» در جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط رسانه‌ای با رژیم صهیونیستی از رسانه‌های متعهد به آرمان فلسطین خواستند از هر گونه ارتباط با صهیونیست‌ها بپرهیزند.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری المنار، گروه‌ها و جناح‌های ملی و اسلامی فلسطین بر لزوم مقابله با عادی‌سازی روابط رسانه‌ای با رژیم اشغالگر صهیونیستی تأکید کردند و گفتند که نه تنها با هیچ رسانه صهیونیستی مصاحبه نمی‌کنند بلکه در رسانه‌هایی که میزبان شخصیت‌های صهیونیستی باشد نیز تحت هیچ شرایطی حاضر نمی‌شوند.

شخصیت‌ها و نمایندگان گروه‌های مختلف فلسطینی و نهادهای خبری طی مراسمی در شهر غزه که با نظارت مرکز  ملی ارتباطات رسانه فلسطین، برگزار شد؛ یک «منشور شرف» را برای مقابله با عادی‌سازی روابط رسانه‌ای با رژیم صهیونیستی امضا کردند.

هانی الثوابته، عضو کمیته مرکزی جبهه خلق برای آزادی فلسطین گفت: تلاش‌های بی‌وقفه برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر در منطقه عربی تلاش برای مقابله با همه اشکال عادی‌سازی از جمله عادی‌سازی رسانه‌ای را ضروری می‌کند.

وی افزود: صداهایی که در حمایت از عادی‌سازی رسانه‌ای در منطقه شنیده می‌شود در راستای تضعیف شعور ملت‌ها، بزک کردن چهره رژیم اشغالگر و شراکت در تنزل جایگاه آرمان فلسطین نزد کشورهای عربی و اسلامی است.

این منشور شرف که توسط گروه‌ها و نمایندگان خبری در غزه به امضا رسید، از همه نهادهای رسانه‌ای رسمی، حزبی، مردمی، بومی، خصوصی و همه رسانه‌های سیاسی دعوت کرده است متعهد شوند در هیچ یک از تریبون‌های وابسته به اشغالگران تحت هر توجیهی ظاهر نشوند.

در این منشور آمده است: رسانه‌های متعهد به آرمان فلسطین به هیچ وجه از هیچ نماینده رسمی یا غیر رسمی رژیم اشغالگر یا رسانه‌هایشان دعوتی نکند و مشارکت خبرنگاران و مؤسسات خبری و عربی در کنفرانس‌ها، سمینارها و کارگاه‌ها با حضور خبرنگاران و مؤسسات رسانه‌ای اسرائیلی جرم شمرده شود.

خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی نیز در این مراسم بر اهمیت تصویب گفتمان رسانه‌ای ملی یکپارچه برای مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در هر شکل آن تأکید کرد و گفت: فلسطین باید آرمان نخست امت عربی و اسلامی باقی بماند.

وی بر لزوم تمرکز در گفتمان رسانه‌ای بر لغو همه توافقنامه‌های به امضا رسیده با رژیم اشغالگر تأکید کرد و گفت: رسانه‌های گروه‌های فلسطینی از طریق نامه‌نگاری برای رسانه‌های عربی و اسلامی از آنها بخواهند که میزبان شخصیت‌های اسرائیلی نباشند و فهرست سیاهی را شامل اسامی سازشگران چه از افراد و چه نهادهای رسانه‌ای ایجاد کنند.

باسم نعیم، رئیس کمپین تحریم در فلسطین نیز گفت: ما با همکاری همه طرف‌های فلسطینی و گروه‌ها و جامعه مدنی با امضای منشور شرف، جبهه ملی خود را تقویت می‌کنیم و صاحبان رسانه اهمیت این موضع ملی را درک می‌کنند، زیرا صهیونیست‌ها درصدد نفوذ در بین امت اسلامی هستند.

در مقطع اخیر رسانه‌های عربی متعلق به کشورهایی عربی نظیر امارات و بحرین در راستای ترویج عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی میزبان مقاماتی برجسته از رژیم اشغالگر از جمله نخست‌وزیر و وزیر جنگ این رژیم بودند.

انتهای پیام