صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۶۳۵۴
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳

امام جمعه خرمدره گفت: انقلاب ما انقلاب مستضعفان، پابرهنگان و کوخ‌نشینان بوده و فاصله‌های نجومی حقوق‌ها در نظام عدالت علوی نمی‌گنجد.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌ا‌لاسلام علی زاهدی‌پور، امام جمعه خرمدره، امروز، هشتم اسفند در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌دره، اظهار کرد: ریشه بسیاری از آسیب‌ها و انحرافات فرهنگی و اجتماعی در کم‌توجهی به جایگاه مساجد است و باید بسیج عمومی برای فعال‌سازی کارکردهای مهم عبادی، فرهنگی و اجتماعی آن شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه از مجلس انقلابی انتظار می‌رود در ارتباط با افزایش حقوق‌ها مصوبات عادلانه و دقیق داشته و در عین حال در کنار حقوق‌بگیرها به فکر کسانی هم باشد که هیچ گونه حقوقی دریافت نمی‌کنند، افزود: مجلس و دولت باید پاسخگوی تبعیض و بی‌عدالتی در مورد حقوق کارگران باشند.

امام جمعه خرمدره همچنین با انتقاد از فاصله غیرعادلانه بین حقوق‌ها تصریح کرد: مجلس و دولت باید بدانند که باید در پیشگاه خداوند عادل پاسخگو باشند. تا زمانی که حقوق دریافتی مدیران و مسئولان متناسب با دریافتی طبقات مستضعف جامعه نباشد، فقر فقرا نیز حتی با رفع تحریم‌ها نیز برطرف نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه زندگی لاکچری و استفاده از لباس‌ها و کفش‌های چندین میلیونی برخی مسئولان دولتی و غیردولتی به‌ویژه در وضعیت اقتصادی فعلی شرم‌آور است، تصریح کرد: انقلاب ما انقلاب مستضعفان، پابرهنگان و کوخ‌نشینان بوده و فاصله‌های نجومی حقوق‌ها در نظام عدالت علوی نمی‌گنجد.

زاهدی‌پور با بیان اینکه شفافیت در مصوبات مالی و اقتصادی مجلس مهم‌تر از شفافیت در رأی‌گیری است، اضافه کرد: داده‌ها و مصوبات مالی مبهم مردم را از داشتن اطلاعات دقیق آماری محروم کرده است و باید پایگاه‌های اطلاعاتی دقیقی برای ثبت فعالیت‌ها، بودجه‌ها و سایر موارد ایجاد شود.

وی با اشاره به وضع اقتصادی موجود و پیامدهای شیوع کرونا، افزود: مردم به ویژه افراد متمول هم باید به همدیگر کمک کنند، مواسات و کمک مؤمنانه در این ایام که فصل خرید است، ارزش مضاعف دارد و در این هفته مناسبت احسان و نیکوکاری را در پیش داریم و فضای مجازی هم زمینه کمک‌های غیرحضوری را فراهم کرده است.

خطیب نماز جمعه خرم‌دره با اشاره به توافق هسته‌ای با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد: دولت باید در مدت توافق سه ماهه با آژانس از موضع عزت و اقتدار با طرف مقابل برخورد کرده و اجرای دقیق قانون مصوب مجلس، در ارتباط با لغو تحریم‌‌ها و خروج از پروتکل الحاقی را مد نظر قرار دهد.

وی تصریح کرد: مسئولان مربوطه باید توجه کنند که ملت ایران هرگونه مذاکره و اقدام، خارج از قانون مجلس و سیاست‌های کلان نظام، خیانت به منافع ملی و گناهی نابخشودنی می‌دانند.

انتهای پیام