صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۷۳۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

ایجاد فضای عملی تقریب بین‌الادیانی‌، آن هم در قالب پروژه عبادت‌سرای ادیان از این منظر خوب است که با چشم تو چشم شدن پیروان ادیان ابراهیمی و نیز به دست آوردن شناخت بیشتر از همدیگر و اجرای برنامه‌های مشترک می‌توان قدری از فاصله‌هایی که خاستگاه بسیاری از سوء‌فهم‌ها و عداوت‌هاست، کاست.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام جهانگیری مدرس دانشگاه و مبلغ بین‌المللی یادداشتی درباره ایده ساخت «عبادت‌سرای ادیان» به رشته تحریر درآورده که متن آن از نظر می‌گذرد؛

«پروژه و ایده ‌عبادت سرای ادیان‌ چند سالی است که در میان سیاستگذاران کشور آلمان از جذابیت و ضرورت برخوردار شده‌. در دو نشست از سلسله نشست‌های در این خصوص در برلین و مونیخ دعوت و شرکت داشته‌ام. ایجاد فضای عملی تقریب بین‌الادیانی‌، آن هم در قالب پروژه عبادت‌سرای ادیان از این منظر خوب است که با چشم تو چشم شدن پیروان ادیان ابراهیمی و نیز بدست آوردن شناخت بیشتر از همدیگر و اجرای برنامه‌های مشترک می‌توان قدری از فاصله‌هایی که خاستگاه بسیاری از سوء‌فهم‌ها و عداوت‌هاست کاست.

عبادت سرای مشترک مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در برلین‌، اولین نمونه از آن پروژه است که دارد به مراحل اجرایی اش نزدیک می‌شود. قرار است در برلین عبادت‌سرایی متشکل از کلیسا،مسجد و کنیسه تاسیس شود تا پیروان ادیان ابراهیمی بتوانند در آنجا و در مسجد‌، کلیسا و کنیسای خود عبادت کنند.

پروژه عبادت‌سرای ادیان در برلین در محل کلیسایی کـه از سوی حکام کمونیست آلمان شرقی تخریب شده بود بنا خواهد شد‌ تا مظهر همدلی مسیحیان، یهودیان و مسلمانان شود. عبادت‌سرای ادیان اصطلاحا ‌Churmosquagagog‌ ( کلیسا، مسجد و کنیسه) نامیده شده است.

ساخت این عبادت‌سرا حدود ۴۷ میلیون یورو هزینه خواهد برد و به دسـت معماران برلینی طراحی و بنا می‌شود، این مجموعه شامل یک کلیسا، یک مسج‌د و یک کنیسه است‌ و در کنار آنها یک سالن اجتماعات مرکزی برای استفاده پیروان ادیان پیش‌بینی شده‌ که در صورت لزوم پیروان دیگر نحله‌های فکری هم بتوانند از آن استفاده و یا شرکت کنند.

شاید این نوع از کارها ‌البته بعد از مطالعه همه جوانب ‌بتواند در کشورهای اسلامی و در راستای ایجاد وفاق و همدلی میان پیروان مذاهب اسلامی هم مفید باشد.»

انتهای پیام