صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۰۲۵۰
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا امکان تجمع در مکان‌های مقدس و مساجد وجود ندارد، گفت: به همین منظور باید با تبلیغ و اطلاع‌رسانی مردم به پرداخت غیرحضوری زکات فطره تشویق شوند.

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، 19 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای زکات اظهار کرد: ماه رمضان میدان مسابقه برای کسب فضائل اخلاقی و اطاعت و بندگی خدا است که این عبودیت در روز عید فطر با پرداخت زکات فطره کامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس فتوای همه مراجع اولویت اول زکات فطره معیشت فقرا و نیازمندان است، ابراز کرد: با وجود فقیر کسی حق ندارد زکات فطره را در جای دیگر هزینه کند. ایجاد مراکز خیریه در شناسایی نیازمندان در محلات و استفاده از ظرفیت مردم محلی در کمک به نیازمندان نیز قابل تقدیر است.

امام جمعه زنجان یادآور شد: یکی از صدقات روشن و واضح زکات است که اگر آشکارا پرداخت شود خوب است ولی اگر مخفیانه پرداخت شود بسیار خوب است. صدقات واجب را باید علنی پرداخت کرد تا اولا دیگران تشویق شوند ثانیاً پایبندی به احکام الهی در جامعه برجسته شود.

وی با قدردانی از همکاری و تعامل بانک‌ها با کمیته امداد استان تصریح کرد: پیشنهاد جالب و ابتکاری کمیته امداد استان زنجان در واریز زکات فطره جمع‌آوری شده به حساب نیازمندان توسط بانک‌ها در روز عید فطر به منظور حفظ کرامت افراد، استان زنجان را الگویی برای این کار در کشور تبدیل کرده است.

خاتمی به اهمیت تبلیغات دینی به‌ویژه موضوع زکات از طریق برنامه‌های صدا و سیمای مرکز زنجان تأکید کرد و گفت: اگر با تبلیغات درست عملکرد خود را به گوش مردم برسانیم و اعتماد مردم را جلب کنیم مشارکت آنها را در برنامه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه زنجان با تأکید به اطلاع‌رسانی شیوه‌های غیرحضوری جمع‌آوری زکات فطره از طریق صدا و سیما بیان کرد: در شرایط کرونایی این روزها که امکان تجمع مومنین در مساجد و مکان‌های مذهبی اندک است صدا و سیما باید با تبلیغ شیوه‌های نوین و اپلیکیشن‌های آسان امکان پرداخت زکات فطره را برای مؤمنین فراهم آورد.

انتهای پیام