صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۷۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

استاندار اردبیل، گفت: حمایت از هنرمندان و نقش‌آفرینی در عرصه تولید آثار با هدف توسعه فرهنگ و علم یک اولویت اساسی است و هنرمندان مناطق محروم در این زمینه از خدمات و امکانات موجود بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل، 22 خردادماه، در مراسم گرامیداشت مرحوم حجت‌الاسلام حسین پناهی که با حضور مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: خلاقیت خانواده‌های هنرمند به خصوص حجت‌الاسلام پناهی یک موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و با اختصاص هزینه یادبود وی به تولید 30 اثر هنری یک اقدام بسیار ارزشمند در این زمینه است.

وی با اشاره به این که خدمات انجام یافته در عرصه علم و دانش و نهضت سوادآموزی ماندگار و یادگار خواهد ماند، بیان کرد: در این راستا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی نیز اقدامات خوبی انجام یافته است که بایستی در توسعه کارهای اساسی و زیربنایی باید مورد توجه واقع شود.

استاندار اردبیل، ادامه داد: حمایت از هنرمندان و نقش‌آفرینی در عرصه تولید آثار با هدف توسعه فرهنگ و علم یک اولویت اساسی است و به همین منظور در این زمینه در طول چند سال گذشته اقدامات قابل توجهی انجام یافته و هنرمندان و مردم مناطق محروم در این زمینه از خدمات و امکانات موجود بهره‌مند می‌شوند.

بهنام‌جو تصریح کرد: برای رفع نواقص و کاستی‌ها تمام تلاش خود را به‌کارمی‌گیریم و در راستای ارائه آموزش عمومی و همگانی درصدد هستیم تا با تربیت بهترین نیروها به بهترین جایگاه و منصب دست یافته و در توسعه سطح علوم دانشگاهی و رشته‌های مختلف دانشگاهی گام‌های اساسی برداریم.

وی بیان کرد: رعایت اخلاق و اصول در عرصه انتخابات نیز یک امر مهم و اساسی است که انتظار می‌رود کاندیداها با رعایت اخلاق‌مداری در این زمینه کوتاهی نکنند و فضایی را فراهم کنند که منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی شده و مشکلات جامعه را به حدأقل برساند.

الگوهای رفتاری مرحوم پناهی برای توسعه و رشد هنر ضروری است 

در ادامه محمد سیمزاری، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، بیان کرد: تلاش مدیران در سال‌های اخیر علی‌رغم سختی کار در عرصه علم و دانش و فرهنگ و هنر سبب شده تا به اهداف مورد نظر خود در این زمینه با هدف توسعه حوزه هنر دست یابیم.

وی بیان کرد: مرحوم حجت‌الاسلام پناهی به عنوان یک شخصیت وارسته حق بزرگی بر گردن مردم استان دارد و در همین راستا با تلاش هنرمندان تولید آثار برای موضوع سوادآموزی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد که بسیار حائز اهمیت و اساسی خواهد بود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، ادامه داد: الگوهای رفتاری مرحوم پناهی برای توسعه و رشد هنر اولویت اساسی و مهم است و به همین منظور نیاز است تا با همراهی هنرمندان در این زمینه گام‌های اساسی و هدفمند برداشته شده و فهم و شعور در جامعه اسلامی گسترش یابد.

سیمزاری تصریح کرد: مرحوم پناهی در مسیر از بین بردن جهل و نادانیت گام برداشته و یادگاری‌های ارزشمندی با این محتوا تولید کرده که بسیار حائز اهمیت بوده و امید می‌رود مورد توجه واقع شود.

مرحوم پناهی آثار هنری ارزشمند بر جای گذاشت  

امیر رجبی،‌ رئیس حوزه هنری استان اردبیل، نیز در ادامه با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حسین پناهی، گفت: مرحوم پناهی شخصیت وارسته‌ای بود که در طول زندگی خود آثار ارزشمندی را توسط هنرمندان به یادگار گذاشته و با خلق اثر هنری منشا ارزشمندی را بر جای نهاده است.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی در راستای تولیدات متنوع در رشته‌های مختلف برای اجرای کار و احسان فرهنگی بسیار ارزشمند است و در این زمینه 30 هنرمند استان در راستای تولید آثار ارزشمند توانسته‌اند بهترین آثار را تولید و به دست مخاطبان برسانند که این موضوع بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل، افزود: در عرصه فرهنگ و هنر سعی بر این است که متناسب با شرایط جامعه به تولید آثار پرداخته شود تا ماندگاری آثار نیز به شکل ارزشمند در جامعه باقی بماند و بتوانیم مشکلات و موانع موجود در این زمینه را برطرف‌سازی کنیم.

انتهای پیام