صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۹۰۵۹
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

موزه گالری فیلم و عکس بوشهر در دهه کرامت با ظرفیت ۵۰ قطعه عکس و با محتوای فرهنگ و هنر، تاریخ و مردم شناسی و... آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آئین افتتاح موزه گالری فیلم و عکس استان بوشهر امروز، 31 خرداد با حضور عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر، فاطمه کرم‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر و عبدالرحمن برزگر، رئیس انجمن سینمای جوانان استان بوشهر برگزار شد. 

در این مراسم کرم‌پور به قدمت سینما در بوشهر اشاره کرد و گفت: با توجه به قدمت ۱۱۰ ساله سینما در بوشهر، گالری فیلم و عکس بوشهر با ظرفیت ۵۰ قطعه عکس و همچنین موزه فیلم و عکس آغاز به کار کرد.

وی بیان کرد: فیلم‌های بلند و کوتاه سینمایی، مستند و همچنین عکس‌های تاریخی مربوط به قبل و بعد از انقلاب اسلامی بوشهر ما را برآن داشت تا این مهم را در معرض دید عموم قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر با اشاره به بخش‌های مختلف این موزه تصریح کرد: این موزه محتواهای خاصی را در برمی‌گیرد که از میان می‌توان به محتواهایی همچون پوستر، عکس، صدا و فیلم اشاره کرد.

عبدالرحمن برزگر، رئیس انجمن سینمای جوانان استان بوشهر در ادامه ضمن تشکر از حمایت و پیگیری‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در راستای افتتاح موزه گالری فیلم و عکس استان بوشهر، گفت: موزه گالری فیلم و عکس استان بوشهر به فرهنگ، هنر، تاریخ و مردم شناسی منطقه خلیج فارس و اطلاع رسانی در خصوص تاریخچه فیلم و عکس می‌پردازد.

برزگر در ادامه افزود: موزه گالری فیلم و عکس استان بوشهر محلی برای به نمایش گذاشتن تاریخ و هویت سینمای استان بوشهر است که در آن فضاهای متعدد و متفاوتی برای به نمایش گذاشتن اشیای تاریخی، دستاورد ها و علاوه بر آن فضایی برای تعامل مخاطب با موزه مورد توجه بوده‌است.

 در پایان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی از تلاش و پیگیری‌های مجدانه عبدالرحمن برزگر، رئیس انجمن سینمای جوانان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تقدیر کرد.

گفتنی است، بیش از ۱۵۰ دستگاه و تجهیزات متعلق به انجمن سینمای جوان و سینماهای قدیمی بوشهر شامل آپارات، پرژکتور، دوربین، نگاتیو و... در موزه نگهداری می شود. همچنین در این آئین استاندار با اختصاص مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای تکمیل بخش موزه اختصاص موافقت کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط