صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۸۷۷۲۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس، جهاددانشگاهی را بازوی توانمندی برای پیشرفت و توسعه کشور توصیف کرد و گفت: جهاددانشگاهی طی این سال‌ها به خوبی ثابت کرده است که توانایی تبدیل علم را به عمل دارد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و یکمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی به فرمان امام راحل گفت: جهاددانشگاهی یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است که با درایت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای کمک به پیشرفت علم و فرهنگ کشور تأسیس شد.

وی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاددانشگاهی افزود: خلف صالح امام راحل یعنی رهبر معظم انقلاب نیز که همواره تداوم‌گر آرمان‌های امام و انقلاب بوده و هستند، همواره بر حمایت از نهادهایی نظیر جهاددانشگاهی تأکید دارند.

موسوی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا نهادهایی مانند جهاددانشگاهی در کشور توسعه و تقویت شوند، این نهاد را بازوی توانمند پژوهشی برای پیشرفت و توسعه کشور توصیف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با یادآوری برخی از دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی تأکید کرد: جهاددانشگاهی طی این سال‌ها به خوبی ثابت کرده است که توانایی تبدیل علم را به عمل دارد و این مسئله را طی 41 سال فعالیت این نهاد به خوبی مشاهده کرده‌ایم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در دوره مدیریت جدید سازمان اوقاف و امور خیریه، رویکرد بسیار جدی نسبت به حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری موقوفات شده است، گفت: به نظر می‌رسد زمینه‌های زیادی برای همکاری مشترک با جهاددانشگاهی داشته باشیم تا سازمان اوقاف بتواند از حوزه‌های علمی و پژوهشی این نهاد برای بحث سرمایه‌گذاری‎‌ها استفاده کند.

موسوی با اشاره به اهمیت حمایت از این نوع فعالیت‌ها گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند توانمندی‌های خود را به ما معرفی کند تا بتوانیم همکاری‌های مشترکی با یکدیگر داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ضمن اعلام آمادگی برای استفاده از ظرفیت‌های علمی جهاددانشگاهی برای پیشرفت و توسعه و تعالی استان گفت: اگر یک کار و همکاری موفقی میان اوقاف و جهاددانشگاهی در استان فارس صورت گیرد، می‌تواند به سایر استان‌ها تعمیم یابد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط