صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۶۴۹۲
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹

مراسم تجلیل از نفرات برتر مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، شامگاه جمعه، 19 شهریور در مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف که در امامزاده محمد عابد(ع) اراک برگزار شد، به جوانان توصیه کرد قدر جوانی خود را دانسته و برای توسعه فرهنگ قرآن در جامعه تلاش کنند.

وی حضور نوجوانان شایسته همچون محمدحسین رضایی را مایه افتخار نظام دانست و با تأکید بر اینکه با استفاده از روش‌های جذاب و نوین باید برای تربیت محمدحسین‌ها تلاش کرد، اضافه کرد: در طول بیش از 40 سال گذشته برای توسعه فرهنگ دینی و قرآنی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، اما نباید به همین اندازه اکتفا کرده و ضرورت اجرای طرح‌های اثرگذار الزامی است.

آیت‌الله درس نجف‌آبادی با اشاره به تحصیل 3500 طلبه در استان، اظهار کرد: بانوان طلبه با پشتکار و علاقه در حال تحصیل در سطح سه و چهار حوزه هستند. همچنین مدارس پیش حوزوی از دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده است که باید تقویت شود. فعالیت 35 حوزه علمیه بانوان و آقایان در استان گواهی بر تقویت طرح‌های دینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی به آمار جمعیتی دانشگاهیان و حوزویان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب نیز اشاره و ادامه داد: با حضور فعال جامعه قرآنی، مذهبی‌ها و مردم در کنار امام راحل، علما و روحانیون زمینه پیروزی و شکوفایی ایران فراهم شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان نقش مادر و ایستادگی او برای ایستادن فرزندان را مهم ارزیابی کرد و افزود: مادران نقش بسیار مهم در تربیت فرزندان دینی و قرآنی دارند و فداکاری مادر محمدحسین این امر را به منصه ظهور رساند و می‌تواند برای سایر مادران الگو باشد. فداکاری مادران به ویژه مادران دارای فرزند با توانایی خاص زبانزدست و نباید مورد غفلت قرار گیرد. فرزندان به واسطه مادران متعهد اخلاق اسلامی و کرامت انسانی را آموخته و در نهایت به امثال شهید سلیمانی‌ها تبدیل می‌شوند.

وی ضمن تقدیر ازسازمان اوقاف برای ساماندهی برنامه‌های قرآنی، تصریح کرد: نباید اجازه داد فعالیت‌های قرآنی برزمین بماند. آشنایی با تفسیر و ترجمه و از همه مهم‌تر خداباوری باید با گوشت و پوست نوجوانان و جوانان آمیخته شود. ما زنده به نام قرآن و اهل‌بیت(ع) هستیم. جوانان پای شجره طیبه، قرآن و ولایت بایستند. چراکه خداوند اجر نیکوکاران را ضایع نخواهد کرد. فعالیت قرآنی، خدمتی ولایی است.

یادآور می‌شود، تجلیل از نفرات برتر و اجرای برنامه توسط محمدحسین رضایی، حافظ سندروم داون و تجلیل از این حافظ نوجوان و خانواده‌اش از برنامه‌های جانبی مراسم اختتامیه بود.

انتهای پیام