صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۳۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷

امام‌جمعه موقت بوشهر، این استان را پایتخت انرژی کشور دانست و با اشاره به هم‌جواری با خلیج‌فارس، بیان کرد: صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی، نیروگاه اتمی، تولید انواع محصولات کشاورزی و شیلات از دیگر قابلیت‌های استان بوشهر است که مردم انتظار دارند حل مشکلات آنان در اولویت قرار گرفته شود.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدغلامرضا هاشمی، امام‌جمعه موقت بوشهر ظهر امروز، 16 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تبریک فرا رسیدن ربیع‌الاول و با اشاره به سالروز هجرت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) از مکه به مدینه گفت: این هجرت در تاریخ اسلام‌ نقطه عطفی در بالندگی دعوت اسلامى محسوب می‌شود و همان‌گونه که بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) طلیعه نشر توحید الهی و غدیر خم تکمیل دین اسلام است، لیلة‌المبیت نیز سند افتخار امام علی(ع) در تاریخ اسلام است.

هاشمی با قدردانی از مشارکت همگانی مردم در برگزاری مراسم ایام ماه محرم و صفر گفت: همه قشرهای مردم به‌ویژه هیئت‌‌های مذهبی، بانیان مساجد، حسینیه‌ها و تکایا در ماه محرم و صفر تلاش‌های بسیاری در اجرای برنامه و مراسم کردند که خدمات آنان درخور تحسین است.

وی به سفر رئیس‌جمهور به بوشهر اشاره و اضافه کرد: با انتخاب حجت‌الاسلام رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور با توجه به عملکرد انقلابى و جهادی وی در قوه قضاییه در مبارزه با فساد امید در بین مردم ایجاد شد و سلیقه رئیس‌جمهور در انتخاب روز جمعه به عنوان سفرهای استانی امری جهادی است. امروز نیز مردم استان بوشهر میزبان رئیس‌جمهور انقلابی هستند که با حضور در بین اقشار مختلف مشکلات و مطالبات آنان از نزدیک بررسی و راهکارهای لازم برای حل آنان ارائه می‌کند.

امام‌جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر با این همه ظرفیت دارای مشکلات فراوانی است تصریح کرد: مردم استان بوشهر انتظار دارند بخشی از مشکلات مهم در عرصه‌های اقتصادی، معیشتی و اشتغال برطرف شود.

هاشمی استان بوشهر را پایتخت انرژی دانست و با اشاره به همجواری این استان با خلیج‌فارس خاطرنشان کرد: صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی، نیروگاه اتمی، تولید انواع محصولات کشاورزی و شیلات از دیگر قابلیت‌های استان بوشهر است که مردم انتظار دارند حل مشکلات آنان در اولویت قرار گرفته شود.

وی حل مشکلات تأمین آب، تسریع در خطوط ریلی و کالا همراه ملوان را از مطالبات مردم استان بوشهر دانست و بیان کرد: حل مشکل آب شرب یکی از مطالبات مهم و اساسی مردم استان بوشهر است و از آن طرف توسعه خطوط مواصلاتی زمینی، تکمیل پروژه راه‌آهن، زیرساخت‌های بندری و گمرکی، تسهیل امور صادراتی و توجه ویژه به زیرساخت اقتصادی از دیگر خواسته‌های مردم است.

امام‌جمعه موقت بوشهر با اشاره به صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر افزود: با وجود ظرفیت‌های مهم، جایز نیست مردم استان بوشهر در عرصه اشتغال دغدغه داشته باشند و امید می‌رود با سفر استانی رئیس‌جمهور، مطالبات مردم مورد توجه قرار گیرد تا مشکلات کاهش یابد و برطرف شود.

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط