صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۸۲۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
بازخوانی اندیشه‌های امام/ ۵

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در فرازی از وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی خویش در خصوص اهمیت حفظ محتوای نظام اسلامی بیاناتی فرموده‌اند که در این مجال مروری بر آن‌ها داریم.

آنچه در اين حكومت اسلامى مطرح است اسلام و احكام مترقى آن است. بر ملت عظيم الشأن ايران است كه در تحقق محتواى آن به جميع ابعاد و حفظ و حراست آن بكوشند كه حفظ اسلام در رأس تمام واجبات است، كه انبياى عظام از آدم ـ عليه‌السلام ـ تا خاتم‌النبيين ـ صلى‌اللَّه عليه و آله و سلم ـ در راه آن كوشش و فداكارى جانفرسا کرده‌‏اند و هيچ مانعى آنان را از اين فريضه بزرگ بازنداشته و همچنين پس از آنان اصحاب متعهد و ائمه اسلام ـ عليهم صلوات اللَّه ـ با كوشش‌هاى توان‌فرسا تا حد نثار خون خود در حفظ آن كوشيده‌اند.

امروز بر ملت ايران، خصوصاً و بر جميع مسلمانان، عموماً، واجب است اين امانت الهى ـ محتوای جمهوری اسلامی ـ را ...با تمام توان حفظ کرده و در راه ايجاد مقتضيات بقاى آن و رفع موانع و مشكلات آن كوشش کنند.

اميد است كه پرتو نور آن بر تمام كشورهاى اسلامى تابيدن گرفته و تمام دولت‌ها و ملت‌ها با يكديگر تفاهم در اين امر حياتى کنند و دست ابرقدرت‌هاى عالم‌خوار و جنايتكاران تاريخ را تا ابد از سر مظلومان و ستمديدگان جهان كوتاه کنند.

منبع: وصيت‌نامه سياسى ـ الهى امام خمينى(ره)، متن، صفحه: 19-18- با تلخیص و ویرایش جزئی.

انتهای پیام