صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۸۱۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: مدرسه دانشجویی قرآن و عترت با هدف ترویج قرآن در بین جوانان و تدبر در قرآن در زنجان راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام مجید نقیلو، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مدرسه دانشجویی قرآن و عترت اظهار کرد: شعبه اصلی این مدرسه در دانشگاه تهران از سال ۸۷ آغاز به‌کار کرده است و با انجام مطالعات با رویکرد تخصصی به طرحی دست یافتند که باید نسبت به ترویج قرآن تغییر رویکرد داشته باشیم و معیارهای زندگی خود را با آن تطابق دهیم.

وی ابراز کرد: این طرح به برگزاری دوره‌های تدبر در قرآن در دانشگاه‌های مختلف تاکید دارد؛ چراکه فهم قرآن به درستی اتفاق نیفتاده است در حالی که فهم عمیق این کتاب الهی منجر به پرورش استعدادهای درونی انسان می‌شود و رویکرد اصلی طرح است که تدبر در قرآن را نهادینه کند.

این مسئول بیان کرد: برنامه به این نحو است که مجریان این طرح هر ترم ۵ ساعت برلی دانشجویان وقت می‌گذارند و هر ترم یک کتاب را آموزش می‌دهند. این طرح رایگان بوده و در آن هیچ گواهینامه‌‌ای صادر نمی‌شود و مخاطبان به دلیل وجود جذابیت‌هایی در آن شرکت می‌کنند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان تصریح کرد: به زودی فعالیت مدرسه دانشجویی قرآن و عترت در زنجان کلید می‌خورد و تلاش داریم در آن نه تنها دانشجویان استان بلکه عموم مردم امکان شرکت داشته باشند و حضور همه جوانان در آن فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه آغاز فعالیت این مدرسه از ترم بهمن ۱۴۰۰ خواهد بود، ادامه داد: پیش از آن برای معرفی طرح همایشی برگزار خواهیم کرد. کلیپی نیز برای معرفی طرح و نحوه ثبت‌نام افراد در دست تهیه است.

وی به تقویت هویت دینی در بین جوانان تاکید کرد و گفت: نظام سرمایه‌داری با ابزار و وسایل ارتباط جمعی، بشر امروزی را به بردگی مدرن کشانده است و این در حالی است که بسیاری از جوامع به این موضوع تن داده‌اند اما انقلاب اسلامی تمام‌قد در برابر آنان ایستاده است.

انتهای پیام