صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۸۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
نماینده ولی فقیه در بوشهر:

امام جمعه بوشهر روحانیت استان را یک روحانیت دارای دانش و معارف دین دانست و‌ گفت: روحانیت استان بوشهر از دیرباز یک روحانیت دارای دانش و معارف دین، زهد و پارسایی و اخلاق‌مدار بوده‌اند که کنگره علامه بلادی، عظمت روحانیت استان بوشهر را احیا کرد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر و نماینده ولی فقیه در استان ظهر امروز ۱۴ آذرماه در نشست اعضای دبیرخانه هفتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری‌(ره) گفت: فعالیت‌های پژوهشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان از شکل‌گیری یک نهضت علمی پژوهشی در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد‌: این نهضت باعث ارتقای استان در عرصه علم و پژوهش شده است.

وی با اشاره به حرکت‌ها و نهضت‌های علما و روحانیون استان بوشهر در طول تاریخ افزود: عظمت روحانیت استان سال‌ها بود که از یاد رفته بود، اما برگزاری این کنگره هم باعث احیای دوباره این حرکت‌ها و نهضت‌ها شد.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه این اقدامات، تالیفات علمی روحانیت استان را رونق بخشیده است، ادامه داد: در آینده چند کتاب پیرامون روحانیت استان بوشهر تهیه و تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه روحانیت استان از دیرباز یک روحانیت دارای دانش و معارف دین، زهد و پارسایی و اخلاق مدار بوده‌اند، گفت: به ویژه این ویژگی‌ها نزد علمای استان در حوزه نجف و قم مشهور بوده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه خیلی‌ها می‌خواستند تا روحانیت استان بوشهر تجلی پیدا نکند، گفت: در صدر آنها کشور انگلستان قرار دارد که با سیاست‌های مختلفی می‌خواست این مبارزات ضد استعماری بزرگان استان در تاریخ محو شود، چنانچه با رئیس‌علی دلواری این کار را کرد و عکس او را تا امروز مخفی کرده‌اند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه با بیان اینکه امروز عزت و عظمت روحانیت استان بوشهر را مشاهده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این کنگره تاریخ روحانیت استان بوشهر را احیا کرد و بایستی در سطح بالایی آن را برگزار و ادامه داد.

وی با بیان اینکه سطح علمی مقالات سال به سال در حال رشد و ارتقا است، افزود: شاخص‌های علمی به هیچ وجه نباید پایین گرفته شود تا تراز علمی کنگره حفظ گردد؛ همه مقالات بایستی در گنجینه این کنگره حفظ و مقالات برتر در قالب چند جلد تدوین و چاپ شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط