صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۹۹۳۹
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه بر اهمیت ارتقای توانمندی مهارتی طلاب و دانش‌پژوهان، ناظر به نیاز‌ها جامعه تأکید کرد وگفت: مرکز آموزشی و مهارتی بیان نیازمند تدوین سند راهبردی برای احصای مرز‌های مأموریتی و آشنا شدن سایر مراکز با ظرفیت‌ها و استعداد‌های این مجموعه است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، ۲۹ دی‌ماه با حضور در کارگروه اندیشه‌ورز مهارتی کاربردی المصطفی اظهار کرد: مرکز آموزشی و مهارتی «بیان»، در گذشته گام‌های خوبی برداشته و اقتضائات زمان، نیاز به دوره‌های مهارتی را دوچندان کرده است. این مرکز باید به جایگاه شایسته خود در جامعةالمصطفی برسد.

وی، توجه به توانمندسازی خانواده‌ها و ارائه آموزش‌های مهارتی را به فرزندان و خانواده‌ها مهم توصیف کرد و افزود: یکی از بخش‌هایی که مرکز آموزشی و مهارتی بیان باید بدان ورود کند، بخش خانواده‌ها، توانمندسازی و اشتغال خانواده‌هاست. نیاز است این مأموریت مهم با همکاری مرکز امور طلاب و خانواده‌های جامعةالمصطفی دنبال شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، تقویت ارتباط با مجموعه‌های مهارتی کشور و شناسایی ظرفیت‌های بیرونی را ضروری دانست و خواستار شد که مرکز آموزشی و مهارتی بیان نقش ستادی، مدیریت و فعال‌سازی ظرفیت‌های داخلی جامعةالمصطفی را در دستور کار قرار دهد.

وی، بررسی جوانب مختلف آموزش‌های مهارتی و دوره‌های کاربردی را باعث روشنی‌بخشی نگاه به آینده و راه‌گشای مسیر انجام خدمت دانست و ابراز کرد: توجه ویژه به آموزش‌های مهارتی و دوره‌های کاربردی، ضرورتی است که از گذشته کاستی‌های آن دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌عباسی، ضمن تأکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی و کاربردی، در توانمندسازی دانش‌آموختگان بسیار مؤثر است، اظهار کرد: باید در کنار آموزش‌های رسمی، یکسری آموزش‌های مکمل برای توانمندسازی طلاب و دانش‌پژوهان ارائه دهیم تا بتوانند بهره‌برداری مناسب‌تری از آموزش‌های رسمی داشته باشند.

رئیس جامعةالمصطفی به اهمیت دوره‌های مهارتی و کاربردی در آموزش‌های رسمی اشاره کرد و افزود: لازم است سرفصل‌های دوره‌های مهارتی در متن آموزش طراحی شوند، به طوری که در طرح تحول آموزشی، پیش‌بینی‌شده است و آموزش‌های مهارتی و کاربردی به عنوان فوق برنامه‌های الزامی برای مقاطع مختلف تحصیلی ارائه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با اشاره به اینکه مرکز آموزشی و مهارتی بیان با همکاری معاونت‌های مراکز آموزشی جامعةالمصطفی دوره‌های مهارتی را در مجتمع‌ها عملیاتی می‌کند، بیان کرد: در کنار آموزش‌های مهارتی، نیاز‌هایی نیز به عنوان ضرورت تحصیلی دیده شده که می‌توان به مواردی مانند فعالیت‌های قرآنی، مباحث بصیرتی، آشنایی با اندیشه و گفتمان انقلاب اسلامی اشاره کرد.

رئیس جامعةالمصطفی تأکید کرد: مرکز آموزشی و مهارتی بیان می‌تواند دوره‌های تخصصی مورد نیاز منطقه‌ای ـ رشته‌ای را مطابق با استعداد دانش‌پژوهان در قالب‌های متعدد مقدماتی، متوسطه و پیشرفته طراحی کند.

وی تصریح کرد: مرکز آموزشی و مهارتی بیان نیازمند تدوین سند راهبردی برای احصای مرز‌های مأموریتی و آشنا شدن سایر مراکز با ظرفیت‌ها و استعداد‌های این مجموعه است؛ لذا در سندنگاری، باید به انعطاف و سازگاری سند با اقتضائات توجه شود که برگزاری جلسات اندیشه‌ورزی، کارگروه‌ها و جلسات تخصصی، در کشف ابهامات و تعیین حدود و ثغور فعالیت‌ها بسیار راه‌گشا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با بیان اینکه مرکز آموزشی و مهارتی بیان، در گذشته گام‌های خوبی برداشته ولی اقتضائات زمان، نیاز به دوره‌های مهارتی را دوچندان کرده است، گفت: مرکز آموزشی و مهارتی بیان باید به جایگاه شایسته خود در جامعةالمصطفی نائل آید.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه توجه به توانمندسازی خانواده‌ها و ارائه آموزش‌های مهارتی را به فرزندان و خانواده‌های ایشان مهم ارزیابی کرد و افزود: یکی از بخش‌هایی که مرکز آموزشی و مهارتی بیان باید بدان ورود کند، بخش خانواده‌ها و توانمندسازی و اشتغال خانواده‌هاست؛ نیاز است این مأموریت مهم با همکاری مرکز امور طلاب و خانواده‌های جامعةالمصطفی دنبال شود.

انتهای پیام