صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۴۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
آیت‌الله دژکام:

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینکه خاندان مرحوم آیت‌الله فقیه چند نسل در شرق استان خصوصاً در منطقه نی‌ریز منشأ خدمات علمی بسیار شایان بوده‌اند، گفت: این خاندان و همچنین مرحوم آیت‌الله فقیه، مذهب اجداد طاهرین خود را تبلیغ و مردم را علاقه‌مند به اسلام و دیانت و انقلاب اسلامی کردند.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز، 3 فروردین در حاشیه مراسم وداع و تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله فقیه در حرم شاهچراغ(ع) گفت: مرحوم آیت‌الله سید فقیه بزرگمردی از سلسله سادات معظم و خاندان فقیه بودند.

وی با بیان اینکه خاندان مرحوم آیت‌الله فقیه چند نسل در شرق فارس خصوصاً در منطقه نی‌ریز منشأ خدمات علمی بسیار شایان بوده‌اند، گفت: این خاندان و همچنین مرحوم آیت‌الله فقیه، مذهب اجداد طاهرین خود را تبلیغ و مردم را علاقه‌مند به اسلام و دیانت و انقلاب اسلامی کردند.

آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه مردم فارس مرحوم آیت‌الله فقیه را به عنوان یکی از نمایندگان خود در مجلس خبرگان رهبری انتخاب کرده بودند، گفت: آن عالم ربانی از فقهایی بودند که در محضر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، امام راحل و آیت‌الله العظمی بروجردی و سایر علما در قم تحصیل کرده بودند.

امام جمعه شیراز تأکید کرد: متأسفانه از این جهت ثلمه‌ای به فارس وارد شد که به این سادگی‌ها هم جبران‌پذیر نیست و دعا می‌کنیم فرزندانشان این مسیر علمی را ادامه دهند و جای خالی این بزرگمرد را از حیث علم و فقاهت و خدمت به مردم و زندگی بسیار ساده و مردمی ادامه دهند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط