صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۴۸۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸

امام جمعه فردیس گفت: مالیات‌گریزی و فرار مالیاتی هم شرعا حرام است و هم تخلف قانونی است، نمی‌گذاریم به صاحبان کسب و کار اجحاف شود، اما اجازه فرار مالیاتی هم نمی‌دهیم.

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی، امام جمعه فردیس، در خطبه‌های نمازجمعه، 27 خرداد اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در یک روایت بسیار زیبایی فرمودند که از هم‌نشینی با مردگان بپرهیزید، عرضه شد یا رسول‌الله مردگان کیستند؟ فرمودند:«هر انسان توانگر و سرمایه داری که ثروتش او را سرمست کرده باشد».

وی ادامه داد: البته همه سرمایه‌داران این چنین نیستند، بلکه بسیاری از آنها انسان‌های خوب خدا هستند، اما بعضی‌ها هم کم‌ظرفیت هستند که سرمست ثروت می‌شوند.

امام جمعه فردیس بیان کرد: شهید چمران نمونه عالی ایمان و تقوی و الگوی شایسته‌ای برای پیوند و تعهد و تخصص و علم و دین بود.

وی تصریح کرد: این شهید بزرگوار الگوی خوبی برای صاحب منصبان بود، وزیری بود که میز ریاست او را زمین‌گیر و دنیا زده نکرد، نماینده مجلسی اهل شهادت و جهاد بود که درد دین و دغدغه مردم را داشت، الگوی زیبایی از خدمت‌گزاری بی‌منت بود، عارف حقیقی بود و افتخار مجاهدان در راه خدا، به تعبیر حضرت امام(ره) جنگجویی پرهیزکار، معلم متعهد، شهادت ایشان شهادت انسان‌ساز بود.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر جامعه ایمانی و بر اساس تقوی باشد، اصناف، بازاریان و کسبه با انصاف خواهند بود.

این مسئول: اصناف قشر متدینی هستند که در همه عرصه‌های انقلاب، یار و یاور نظام اسلامی بودند، امروز که دشمنان جنگ اقتصادی راه انداختند، به جای گران‌فروشی، کم‌فروشی یا احتکار به کمک نظام اسلامی و یاری مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه می‌شتابند.

امام جمعه فردیس با بیان اینکه مالیات یک تکلیف شرعی و قانونی، ولی باید منصفانه باشد، گفت: البته دولت هم باید در اخذ مالیات انصاف داشته باشد، مالیات بر درآمد باشد، وقتی درآمدی نبود چه مالیاتی؟ مالیات‌گریزی و فرار مالیاتی هم شرعا حرام است و هم تخلف قانونی است، اجازه نمی‌دهیم به صاحبان کسب و کارها اجحاف شود، اما اجازه فرار مالیاتی هم نمی‌دهیم.

انتهای پیام