صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۹۲۲۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

متسابق مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در قم گفت:: یکی از نکات ضعفی که متاسفانه هرساله در مسابقات قرآن اوقاف در مرحله استانی تکرار می‌شود، عدم برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت آماده‌سازی بیشتر متسابقین است؛ استان قم که از نعمت حضور اساتید شاخص و حرفه‌ای برخوردار است، از ظرفیت آنان بهره کافی را نبرده و کارگاه آموزشی ویژه متسابقین با حضور این اساتید برگزار نمی‌کنند. 

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف، مهدیه شکوری، متسابق رشته حفظ این دوره از مسابقات طی سخنانی، با اشاره به افزایش سطح کیفی شرکت‌کنندگان، بیان کرد: رقبا در رشته حفظ کل فوق‌العاده حرفه‌ای و با آمادگی کامل ظاهر شدند و این باعث خوشحالی و ایجاد انگیزه برایم شد. 

وی حضور چهره‌های جدید در این دوره از مسابقات را موردتوجه قرار داد و اظهار کرد: از بین ۱۰ نفر شرکت‌کننده رشته حفظ کل در مرحله استانی حدود ۷ نفر از چهره‌های جدید بودند و این امر سبب ایجاد انگیزه برای کلیه متسابقین می‌شود.

شکوری بیان کرد: عدم ارتباط چهره به چهره داوران و متسابقین ایده خوبی است که تقریبا هرسال در مسابقات مرحله استانی استفاده می‌شود و به نوعی با مسابقات کشوری که داوری به شکل مجازی است، شبیه‌سازی کردند. 

وی با اشاره به نقاط ضعف این دوره از مسابقات اظهار کرد: زمان‌بندی نامناسب برای اجرای متسابقین سبب معطل ماندن بسیاری از آن‌ها و بی‌نظمی در مسابقات شد، برای مثال نوبت اجرای بنده در رشته حفظ کل ساعت ۱۷ عصر بود درحالیکه براساس اعلام ستاد مسابقات از ساعت ۱۰ صبح در مسابقات حضور پیدا کردم. 

شکوری تصریح کرد: یکی از نکات ضعفی که متاسفانه هرساله در مسابقات قرآن اوقاف در مرحله استانی تکرار می‌شود، عدم برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت آماده‌سازی بیشتر متسابقین است. 

وی افزود: کارگاه‌های آمادگی پیش از مسابقات در مرحله استانی در بسیاری از استان‌ها برگزار می‌شود اما در استان قم که از نعمت حضور اساتید شاخص و حرفه‌ای برخوردار است، از ظرفیت آنان بهره کافی را نبرده و کارگاه آموزشی ویژه متسابقین با حضور این اساتید برگزار نمی‌کنند. 

شکوری تصریح کرد: ما آنگونه که شایسته است در روند برگزاری مسابقات و آماده‌سازی متسابقین از ظرفیت اساتید قرآنی استان و ظرفیت‌های موجود بهره کامل و کافی را نمی‌بریم و این ضعف جدی در هر دوره از مسابقات قرآن اوقاف تکرار می‌شود. 

حافظ کل قرآن کریم اظهار کرد: سالن اجتماعات واقع در اداره اوقاف که محل برگزاری مسابقات امسال بود، مکان مناسبی برای حضور زنان شرکت‌کننده نبود و انتظار می‌رفت مانند سال‌های گذشته سالن‌های بزرگ‌تر که از عایق صدا برخوردار هستند، به عنوان سالن برگزاری مسابقات بانوان استفاده کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط