صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۹۲۳۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷

رتبه سوم رشته حفظ کل قرآن کریم در چهل و پنجمین مسابقات قرآن کریم در پایان با اشاره به اینکه عدم حضور داوران در جلسه نکته قوت این دوره از مسابقات بود، بیان کرد: امسال جو حاکم بر مسابقه از استرس کمتری برخوردار بود که جای تشکر دارد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی، سجاد وفایی، رتبه سوم رشته حفظ کل قرآن کریم، اظهار کرد: از پنج سال پیش حفظ قرآن را شروع کردم که حدود سه سال و نیم این دوره به طول انجامید که در دوره از مسابقات قرآن اوقاف شرکت کرده‌ام.

وی گفت: هر اقدامی و تلاشی مستلزم فراز و فرودهایی است که همنشینی با قرآن و کلام خداوند و در نظر گرفتن اجرهای اخروی و عزت در دنیا همه سبب آرامش و آسانی در کار و تحمل و صبر و استقامت در این مسیر قرآنی است چرا که خداوند یاری می‌دهد تا به مقصود برسیم.

وفایی با اشاره به تاثیرات قرآن در زندگی بیان کرد: استفاده از یک قرص گاهی سبب مرگ و گاهی سبب حیات است؛ چیزی که ساخت و تولید بشر امروز است که کلام خدا قطعا جایگاهی غیرقابل وصف دارد و در قلب و روح و وجود ما جای دارد و ما را از نابودی و هلاکت نجات‌بخش است.

وی تصریح کرد: بر اساس روایت‌هایی که داریم «حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع) می‌فرمایند: به ریسمان قرآن چنگ زن» که امید داریم کلام خداوند و حفظ این آیات مبارک ما را از شر فتنه‌های روزگار و روی زمین حفظ کند.

رتبه سوم رشته حفظ کل قرآن کریم با اشاره به اینکه آینده دست ما نیست بیان کرد: امید داریم تلاش‌هایی که در راستای این فعالیت قرآنی داشتیم در نهایت و در روز قیامت در چهره رضایت خداوند متجلی شود که هرچند ما در ظاهر به مدارجی دست یابیم اما خالص باشد که مهمترین و اصلی‌ترین هدف بنده در این مسیر قرآن و اهل بیت از من در روز قیامت راضی باشند.

وی افزود: حفظ قرآن برای شرکت در مسابقات و استفاده در جامعه خیلی خوب است ولی من به این موارد به عنوان هدف نگاه نمی‌کنم؛ هدف من از حفظ حضور در جامعه قرآنی و استفاده کاربردی از آن در جای جای زندگی است و اصالت داشتن یک نیت و هدف این است که انسان برای قرآن و عترت قدم بردارد.

وفایی با بیان اینکه مسیر حفظ نه تنها موانعی بر سر دیگر امورات زندگی ایجاد نمی‌کند بلکه موانع را از سر راه انسان می‌زداید، بیان کرد: ما حاضریم حتی تمام زندگی خود را ببخشیم و یک آیه قرآن را حفظ و حتی تلاوت کنیم که در این صورت هم تمامش منفعت خواهد بود.

وی ابراز کرد: ما قرآن را با نام قرآن کریم می‌شناسیم چون قرآن در آیه 77 سوره واقعه می‌فرماید: «همانا قرآن کریم است» و این همان کرامت است. شبیه آنکه امام حسن(ع) را با لقب کریم اهل بیت می‌شناسیم؛ که تمام این نکات دربردارنده این نکته است که حافظ قرآن هم از دنیا و هم از آخرت نصیب و روزی دارد.

رتبه سوم رشته حفظ کل قرآن کریم در چهل و پنجمین مسابقات قرآن کریم در پایان با اشاره به اینکه عدم حضور داوران در جلسه نکته قوت این دوره از مسابقات بود عنوان کرد: امسال جو حاکم بر مسابقه از استرس کمتری برخوردار بود که جای تشکر دارد.

انتهای پیام