صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۳۳۷۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
حجت‌الاسلام جزایری:

معاون آموزشی جامعةالمصطفی العالمیه ازبرگزاری آزمون تحصیلات تکمیلی طلاب ایرانی و غیرایرانی این نهاد علمی و بین‌المللی در اول دی‌ماه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید جزایری، معاون آموزشی جامعةالمصطفی العالمیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اعلام اینکه آزمون تحصیلات تکمیلی طلاب ایرانی و غیرایرانی، اول دی‌ماه برگزار می‌شود گفت: با توجه به اجرای طرح تحول آموزشی المصطفی و همچنین تقویم درسی آن، امید است در دی‌ماه شاهد برگزاری آزمون تحصیلات تکمیلی ارشد، دکتری، سطح ۴ و ۵ جامعةالمصطفی ویژه طلاب ایرانی و غیرایرانی باشیم.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه افزود: آزمون تحصیلات تکمیلی طلاب المصطفی در دو بخش ایران و نمایندگی‌های خارج از کشور انجام می‌شود، بطوری‌که، یکم دی ماه در پنج نمایندگی خارج کشور از جمله؛ لبنان، سوریه، نیجریه، پاکستان و عراق و همچنین ۸ دی‌ماه، در نمایندگی‌های داخل کشور شامل شهر‌های قم، مشهد، اصفهان، آشتیان، گرگان و تبریز برگزار خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به امکان ثبت‌نام دانش‌پژوهان در این آزمون از طریق سامانه سمپا، ادامه داد: آزمون تحصیلات تکمیلی سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ شامل منابع عمومی و تخصصی است. منابع عمومی آزمون شامل؛ «فقه و اصول»، «ادبیات و قرآن»، «زبان انگلیسی در مقطع دکتری» و همچنین منابع تخصصی متناسب با بیست حوزه دانشی، طراحی شده است.

معاون آموزش جامعةالمصطفی با اشاره به برگزاری مصاحبه شفاهی توسط گروه‌های علمی پس از اعلام نتایج آزمون، گفت: این آزمون همانند دوره قبل به صورت غیرحضوری(آنلاین) و حضوری خواهد بود و داوطلبان برای شرکت در آزمون، باید در محیط آموزشی حضور یابند. سوالات به صورت تستی بوده و دانش پژوهان لازم است ضمن افزایش مهارت‌های تست زنی، به منابع آزمونی مراجعه کنند.

انتهای پیام