صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۴۰۰۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه طاغوت که دارای دو چهره تنزیلی و تأویلی است، در عصر تأویل بسیار مرموز، پنهان و فریبنده ولایت فرعونی خود را در جوامع گسترش می‌دهد، گفت: شناخت طاغوت تأویلی بسیار پیچیده است و تنها از کسانی بر‌می‌آید که به بیان امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ۱۷۳، مجهز به دو عنصر «بصیرت» و «صبر» باشند. 

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام اصغر جلالی، امام‌جمعه چهاربرج ۱۱ آذر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه(س) و با بیان اینکه پیامبر خدا(ص) بارها حضرت فاطمه زهرا(س) را ملاک حق و باطل معرفی می کنند، اظهار کرد: تاریخ تقابل حق و باطل به دو عصر تنزیل و تأویل تقسیم می‌شود و علت این همه تأکیدات، ریشه در اصلی‌ترین حقیقت هستی یعنی تقابل همیشگی حق و باطل دارد.

وی با بیان اینکه طاغوت که دارای دو چهره تنزیلی و تأویلی است، در عصر تأویل بسیار مرموز، پنهان و فریبنده ولایت فرعونی خود را در جوامع گسترش می‌دهد، افزود: شناخت طاغوت تأویلی بسیار پیچیده است و تنها از کسانی بر‌می‌آید که به بیان امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ۱۷۳، مجهز به دو عنصر «بصیرت» و «صبر» باشند. 

حجت‌الاسلام جلالی در ادامه تصریح کرد: آنچه قیام حضرت زهرا)س) را بسیار برجسته می‌نماید و نهضت فاطمی (س) را برای بقای اسلام ناب حیاتی و ضروری می‌کند، روی‌دادن حماسه حضرت در بزنگاه نقطه شروع انحراف جامعه بشری به سوی مهیب‌ترین انحطاط تاریخ خود است.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: حضرت عوامل بروز و ظهور این دهشتناک‌ترین انحراف تاریخ را مجال‌یابی منافقین برای میدان‌داری، صحنه‌گردانی و نقش‌آفرینی اجتماعی و دنیاطلبی و بی‌تفاوتی خواصی که قبلا نقش مؤثری در پیشرفت اهداف اسلامی داشتند، معرفی می کنند.

وی با بیان اینکه معرفی این دو عامل، هشدار و بیدارباشی است به جبهه حق که همواره باید مراقب بروز و ظهور این دو مورد خطرناک بود، گفت: راهکار این مراقبت هم همان بیان مولا علی علیه السلام یعنی: «لَا یَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ» است.

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به اینکه این راهبرد امروز با عنوان «جهاد تبیین» شناخته می‌شود، تصریح کرد: دو جمله‌ حیاتی و اساسی و جاودانی قرآن «وَ تَواصَوا بِالحَقِّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر» برای ما همیشه دستورالعمل است و امروز بیش از همیشه تواصی به حق و تواصی به صبر یادتان نرود.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه در روزهای گذشته، الهام علی‌اف رییس‌جمهور جمهوری آذربایجان ادعاهای قومی و نژادی خود را علیه کشورمان مجدداً تکرار کرد، افزود: علی‌اف در حالی این ادعاها را مطرح می‌کند که رفتار اخیرش هر ایرانی را یاد این ضرب‌المثل می‌اندازد که «خوبی چو از حد بگذرد، نادان خیال بد بَرد».

انتهای پیام