صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۷۱۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) گفت:سومین کنگره بین المللی امام رضا(ع) و علوم روز نیز در محورهای مختلف علوم مبتنی بر سیره رضوی از جمله اقتصاد، مدیریت، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم پزشکی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، فرهنگ و ارتباطات و بخش ویژه امام رضا(ع) و تحول دانش‌بنیان تدارک دیده شده است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مرتضی رجوعی، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، در مراسم افتتاحیه سومین کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز که شامگاه ۲۳ آذرماه، در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: کنگره بین‌المللی امام‌رضا(ع) و علوم روز را یکی از مهم ترین و راهبردی ترین برنامه‌ها در حوزه پژوهش است که نخستین دوره از این کنگره سه سال گذشته در دانشگاه برگزار شد.

وی ادامه داد: اولین کنگره در سال 1399 با برگزاری نشست‌های متعددی با محورهای ارتباطات و تبلیغ دینی، امام رضا(ع) و اقتصاد، حقوق، روان‌شناسی و علوم تربیتی، علوم پزشکی و سلامت، هنر و معماری و... برگزار و مقالاتی نیز در این خصوص ارائه شد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) بیان کرد: اهداف دومین دوره از این کنگره نیز با ابتکار عمل فعالان حوزه اقتصادی، قانون‌گذاران و سیاست‌گذاران بنا شد، صرف اینکه تئوریک مطرح نباشد و امتداد اجتماعی داشته باشد.

رجوعی با اشاره به محورهای این دوره از کنگره، افزود: برگزاری سومین کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز نیز در محورهای مختلف علوم مبتنی بر سیره و تعالیم عالم آل‌محمد(ص) از جمله اقتصاد، مدیریت، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم پزشکی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، فرهنگ و ارتباطات و همچنین بخش ویژه امام رضا(ع) و تحول دانش‌بنیان تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: تدارک 5 نشست علمی با حضور نخبگان و پژوهشگران ملی و بین‌المللی، برپایی سه کارگاه تخصصی در زمینه مهارت‌های مطالعه و پژوهش در علوم و معارف امام رضا(ع)، حمایت و تقدیر از کتب و پایان‌نامه‌های برتر، چاپ مقالات برتر در مجله امام رضا(ع) و علوم روز و سایر مجلات پژوهشی و نمایه‌سازی در پایگاه‌های علمی از جمله اقدامات و برنامه‌های این کنگره است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: امیدوار هستیم مباحثی که در سومین دوره از این کنگره مطرح می‌شود، بتواند در کاربست عملیاتی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام