صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۹۵۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

مسئول خانه قرآنی «طهورا» روستای دودِهَک از توابع شهرستان دلیجان با بیان اینکه اعتبار و بودجه خاصی به خانه‌های قرآن تعلق نمی‌گیرد، گفت: با شرایط فعلی مدیریت مراکز با دستانی خالی مشکل است.

سمیه حسنی، مسئول خانه قرآنی «طهورا» روستای دودِهَک از توابع شهرستان دلیجان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: فعالیت این مرکز قرآنی از سال 89 با آموزش رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، حفظ، مفاهیم آغاز و مورد استقبال مردم روستا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای ایجاد انگیزه و اشتیاق قرآن‌آموزان باید به سایر رشته‌ها در کنار رشته‌های قرآنی نیز توجه کرد، ادامه داد: این خانه قرآنی توجه به ذائقه کودکان و نوجوانان را مدنظر قرار داده و با آموزش کلاس‌های هنری همچون کاردستی و ... آنان را به حضور در کلاس‌های قرآنی تشویق کرده است.

حسنی با اشاره به برگزاری دوره‌های پیش‌دبستانی اضافه کرد: آموزش کودکان 6 سال در این مرکز باعث شده است تا جامعه هدف پس از ورود به مدرسه با ابتدایی‌ترین آموزش‌ها در حوزه قرآن آشنا باشند و بتوانند در کنار دروس مدرسه فعالیت‌های خود را در این مرکز ادامه دهند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی این مرکز در حال حاضر به صورت مجازی دنبال می‌شود و ساختمان خانه قرآنی از سوی تبلیغات اسلامی در اختیار امام جماعت روستا قرار گرفته است، ادامه داد: خانه قرآنی روستا جزو مسجد است و به دلیل اینکه خانه امام جماعت مناسب نبود، این مرکز به طور موقت در اختیار این روحانی قرار گرفته است و با این احتساب فعلاً مکانی برای برگزاری دوره‌های حضوری نداریم، اما اگر متقاضی باشد از پایگاه بسیج برای برگزاری کلاس استفاده می کنیم.

حسنی تصریح کرد: پایگاه بسیج روستا در فصل تابستان مکان خود را در اختیار خانه قرآنی قرار داد و کلاس‌ها ویژه کودکان و نوجوانان به صورت حضوری برگزار شد، اما چون تعداد دانش‌آموزان ما پایین است در فصل پاییز مجبور شدیم کلاس‌ها را مجازی برگزار کنیم.

وی از عدم تخصیص اعتبار و بودجه به خانه‌های قرآنی گلایه کرد و افزود: عدم حمایت از خانه‌های قرآنی باعث می‌شود که فعالان این حوزه آرام آرام از این فعالیت‌ها فاصله بگیرند. مدیریت این مراکز با دستانی خالی مشکل است و مسئولان این مراکز مجبور به جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند تا بتوانند فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی روستا را هدفمند و با برنامه‌ریزی پیش برند.

انتهای پیام